تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۵۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لالجین، کاندیدای شهر جهانی سفال
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: داوران بین‌المللی یونسکو امروز برای بازدید از شهر لالجین که کاندیدای شهر جهانی سفال است، وارد همدان می‌شوند.
علی مالمیر  با بیان اینکه داوران بین‌المللی یونسکو برای بازدید و ارزیابی وضعیت شهر لالجین وارد استان همدان می‌شوند، اظهار داشت: تمام مقدمات برای ارزیابی لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های استانی و شهرستانی دست در دست هم شرایط مطلوب را برای شهر لالجین آماده ه ا، افزود: هر آنچه برای آماده‌سازی لالجین لازم بوده است توسط دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله میراث فرهنگی به انجام رسیده و لالجین آمادگی لازم را برای بازدید داوران یونسکو دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه لالجین بر اساس شاخصه‌های موردنیاز و پر زنت و غیره آمادگی ثبت جهانی‌شدن را دارد، افزود: تمام موارد از قبیل جمع‌آوری سفال‌های چینی، آماده‌سازی فضای شهری، ارائه خدمات در حوزه سفال، تجهیز آزمایشگاه و آماده‌سازی مرکز رشد و آماده‌سازی تشکل‌های صنفی انجام‌شده است.

مالمیر با تأکید بر اینکه شرایط برای ارزیابی داوران بین‌المللی یونسکو در لالجین فراهم‌شده است، ابراز امیدواری کرد: شهر لالجین از سوی داوران بین‌المللی یونسکو به‌عنوان  شهر جهانی سفال انتخاب شود.

وی بابیان اینکه ثبت لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال، آن را به یک برند جهانی تبدیل خواهد کرد، اظهار داشت: بدون شک ثبت لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال تأثیر بسیاری بر صادرات و گردشگری استان خواهد داشت.

وی بیان داشت: داوران یونسکو در دو روز از لالجین بازدید خواهند داشت و نشستی نیز با شهردار و تشکل‌های صنفی و دستگاه‌ها در لالجین برگزار خواهد شد و بعدازاین برنامه نیز نشستی را با استاندار همدان در تهران خواهند داشت.

گفتنی است؛ چندی پیش لالجین به‌عنوان نامزد شهر جهانی سفال از سوی شورای صنایع‌دستی معرفی شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار