تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی دستفروشان اهوازی از محل جدید كسب خود
دستفروشان هسته مركزی شهر اهواز كه چندی پیش با تصمیم مسئولان محلی به پارك ربیع واقع در منطقه آخر آسفالت این شهر منتقل شدند، با نارضایتی از این محل، خواستار استقرار در محل مناسب تری شدند
دستفروشان هسته مركزی شهر اهواز كه چندی پیش با تصمیم مسئولان محلی به پارك ربیع واقع در منطقه آخر آسفالت این شهر منتقل شدند، با نارضایتی از این محل، خواستار استقرار در محل مناسب تری شدند.


حدود 50 نفر از دستفروشان شهرستان اهواز روز سه شنبه به دلیل استقبال كم شهروندان از این محل، به نشانه اعتراض مقابل فرمانداری اهواز تجمع كردند.

این دستفروشان با در دست داشتن پلاكاردهایی مبنی بر حمایت مسئولان استان بویژه از این قشر از جامعه خواستار مشخص شدن محل مناسب تری برای استقرار خود شدند.

یكی از این دستفروشان اظهاركرد: پارك ربیع از مناطق كم تردد اهواز است و استقرار ما در این محل بیشتر از این كه به سود ما باشد برای ما ضرر دارد.


وی كه خواست نامش ذكر نشود ادامه داد: دستفروشی اگرچه برای ما مشكلاتی را به دنبال دارد اما تنها راه امرار معاش ماست و هم اكنون بسیاری از دستفروشان با مشكلات جدی معیشتی روبه رو هستند.

وی بیان كرد: مشخص شدن یك محل مناسب در سطح شهر و یا استقرار ما در ساعات خاصی از روز در مركز شهر تنها درخواست ما از مسئولان است.

پیش از این در پی مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر جابجایی دستفروشان هسته مركزی از روز شنبه چهارم اردیبهشت، تعدادی از دستفروشان خیابان سلمان فارسی (نادری) در دو شب با تجمع در این خیابان نسبت به این مصوبه اعتراض كردند.

به اعتقاد این دستفروشان محلی كه برای استقرار آنها در پارك ربیع در نظر گرفته شده، بسیار دورافتاده است و محل مناسبی برای كسب نیست.


پیش از این نیز جانعلی خورشیدی رئیس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفته بود كه بر اساس آخرین آمار نشان می دهد كه در مركز شهر اهواز 750 نفر دستفروش فعالیت می كنند كه 70 درصد آنها جابجایی به پارك ربیع را پذیرفته اند.

همچنین در این خصوص علیرضا حلاج سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز هدف از جابجایی دستفروشان خیابان نادری را ساماندهی عنوان كرده و گفته بود كه به دنبال حذف دستفروشان از شهر نیستیم.

یكی از مشكلات مدیریت شهری در این سال ها پدیده دستفروشی بوده است، با این وجود هیچ گاه به صورت ریشه ای به این مساله پرداخته نشده و بیشتر برخوردها مقطعی و قهری و در یك بازه زمانی خاص بوده است.

به همین دلیل پس از هر بار جابجایی، وضع به شكل سابق خود باز می گردد.افزایش دستفروشان همیشه با واكنش و اعتراض كسبه بازار به ویژه در هسته مركزی شهر اهواز روبه رو بوده است.

اعتراض كسبه خیابان سلمان فارسی (نادری) اهواز به حضور دستفروشان از نیمه آبان سال 94 شروع شد و باعث شد سه روز بازار هسته مركزی تعطیل شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار