تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۶۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر راه و شهرسازی:
کره‌ای‌ها راه‌آهن خوزستان - اصفهان را 4 ساله تحویل می‌دهند
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تفاهم‌نامه راه‌آهن خوزستان-اصفهان به ارزش 5/4 میلیارد یورو با شرکت کره‌ای دیلیم به امضا رسانده‌ایم گفت: طبق این تفاهم‌نامه کره‌ای‌ها راه‌آهن اصفهان – خوزستان را 4 ساله به ایران تحویل می‌دهند.
علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن  خوزستان-اصفهان توسط شرکت دیلیم کره‌ جنوبی اظهار داشت: طول مسیر راه‌آهن  خوزستان-اصفهان 540 کیلومتر است و در تفاهم‌نامه با کره‌ای‌ها قرار بر این است که شرکت دیلیم این پروژه‌ را 4 ساله تحویل دهد.

وی تاکید کرد: موضوع مهم در این پروژه این است که 50 درصد مسیر کوهستانی است که کره‌ای‌ها توانایی ساخت این پروژه در مسیر کوهستانی را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزش تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن  خوزستان-اصفهان توسط شرکت دیلیم کره گفت: ‌ارزش این تفاهم‌نامه 4.5 میلیارد یورو است و ظرف 6 ماه آینده کارهای مقدماتی آن تمام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: تامین مالی این پروژه برای اولین بار به روش BOT و BLT انجام می‌شود.

نورزاد با بیان اینکه کریدور این مسیر شامل اصفهان، سفیددشت، بروجن و خوزستان می‌شود گفت:‌ این پروژه مهمترین کریدور ترانزیتی کشور است و تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت دیلیم امضا شده نزدیک به قرارداد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کریدور راه‌آهن  خوزستان-اصفهان یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی برای ایران است ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها میزان جابه‌جایی بار در سال اول بهره‌برداری از این پروژه 6.7  میلیون تن است که در افق سال 1415 به 22 میلیون تن می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: این خط راه‌آهن 450 کیلومتر از مسیر ریلی اصفهان به خوزستان را کم می‌کند. 

وی با بیان اینکه هزینه برقی کردن این محور 12 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است گفت:‌ همچنین هزینه ناوگان این مسیر 29 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

مرجع/ ایلنا

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
2
5
یعنی خودمون عرضه همچین کاری رو نداریم ؟
این همه جوان بیکار و این همه مهندس
چرا باید منت خارجی رو بکشیم ؟
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
4
دست اصفهانی درد نکنه به هر حال فکر می کنم این اقدام کار مسئولین اصفهانی بوده نمی دونم چرا همه قرارداد های جدید راه آهن که بسته شده از اصفهان می گذره؟؟؟
از رامهرمز
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
0
چرا نام شهرهایی که راه آهن و قطار از ان رد میشود را ذکر نکردید؟؟؟
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
0
نقشه این طرح رو منتشر کنید
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
آقاازهرجابگذره بحرحال خدمتی توی این کشورانجام شده.
mehdi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
3
همه راهها به اصفهان ختم می شود. به همت والای مسئولان اصفهانی دولت ، قرار بر این شده که بار انداز کشور ( ورود کالاها از خارج و توزیع آن در سطح کشور ) از تهران به اصفهان منتقل شود . این خط آهن هم برای ایجاد دسترسی این بار انداز به بنادر جنوبی کشور است و برای خدمت به مردم اصفهان نه برای رفاه مردم خوزستان.
:
:
:
آخرین اخبار