وی تاکید کرد: موضوع مهم در این پروژه این است که 50 درصد مسیر کوهستانی است که کرهایها توانایی ساخت این پروژه در مسیر کوهستانی را دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزش تفاهمنامه ساخت راهآهن خوزستان-اصفهان توسط شرکت دیلیم کره گفت: ارزش این تفاهمنامه 4.5 میلیارد یورو است و ظرف 6 ماه آینده کارهای مقدماتی آن تمام میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: تامین مالی این پروژه برای اولین بار به روش BOT و BLT انجام میشود.
نورزاد با بیان اینکه کریدور این مسیر شامل اصفهان، سفیددشت، بروجن و خوزستان میشود گفت: این پروژه مهمترین کریدور ترانزیتی کشور است و تفاهمنامهای که با شرکت دیلیم امضا شده نزدیک به قرارداد است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کریدور راهآهن خوزستان-اصفهان یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی برای ایران است ادامه داد: طبق پیشبینیها میزان جابهجایی بار در سال اول بهرهبرداری از این پروژه 6.7 میلیون تن است که در افق سال 1415 به 22 میلیون تن میرسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: این خط راهآهن 450 کیلومتر از مسیر ریلی اصفهان به خوزستان را کم میکند.
وی با بیان اینکه هزینه برقی کردن این محور 12 هزار میلیارد ریال پیشبینی شده است گفت: همچنین هزینه ناوگان این مسیر 29 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
مرجع/ ایلنا
این همه جوان بیکار و این همه مهندس
چرا باید منت خارجی رو بکشیم ؟