تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب سد کوثر گچساران برای پنج استان جنوبی کشور
78میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد کوثر برای استفاده ساکنان پنج استان جنوبی کشور در سال آبی جاری رهاسازی شده است.
tn_aftb_jnwb_19

مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گچساران گفت: 78میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد کوثر برای استفاده ساکنان پنج استان جنوبی کشور در سال آبی جاری رهاسازی شده است.
 

اسلام قدمی روز چهارشنبه افزود: این مقدار آب آشامیدنی از مهر ماه سال 94 تا پایان فروردین در اختیار استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و بخشی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
قدمی تصریح کرد: در این مدت 31میلیون مترمکعب از آب سد کوثر گچساران برای مصرف کشاورزان مناطق لیشتر و خیرآباد از توابع گچساران رهاسازی شد.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون دو میلیون متر مکعب برای صنعت و 37میلیون متر مکعب نیز برای سایر نیازها رها سازی شده است.
وی بیان کرد: ذخیره آب سد کوثر هم اکنون 400میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.
مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گچساران تصریح کرد: مجموع ورودی آب در سال آبی جاری به سدکوثر را 182 میلیون متر مکعب برآورد کرد و گفت: در این مدت 148 میلیون متر مکعب رهاسازی آب داشته ایم.
قدمی گنجایش مخرن سدکوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین می شود که رودخانه یادشده از رودهای شاه بهرام و دهدشت بوجود می آید.
سد کوثر در 55 کیلومتری غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار