تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رييس اداره محيط زيست دزفول:
پرداخت خسارت وارده به دام عشاير ناشي از حمله پلنگ
رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول از تلف شدن 50 راس دام به دليل حمله پلنگ ايراني در مناطق صعب العبور و عشايري اين شهرستان خبر داد و گفت:خسارت وارده به عشاير و روستاييان ناشي از حمله پلنگ پرداخت مي شود
رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول از تلف شدن 50 راس دام به دليل حمله پلنگ ايراني در مناطق صعب العبور و عشايري اين شهرستان خبر داد و گفت:خسارت وارده به عشاير و روستاييان ناشي از حمله پلنگ پرداخت مي شود.

فرهاد قلي نژاد روز چهارشنبه افزود:گونه پلنگ ايراني كه محل زيست آن مناطق كوهستاني و بكر شمال خوزستان مي باشد از سال 90 تا 94 به هشت راس گوسفند،36 راس بز،2 راس گاو،2 راس قاطر و 2 راس اسب حمله و موجب تلف شدن اين دام ها شده است.

وي خسارت وارده ناشي از حمله پلنگ به دام عشاير منطقه دزفول را 2 ميليارد و 740 ميليون ريال عنوان كرد و گفت:سازمان حفاظت محيط زيست براي حفظ اين گونه نادر جانوري و جلوگيري از كشتار پلنگ ايراني خسارت وارده به دام عشاير و روستاييان را پرداخت مي كند كه در اين راستا پرونده خسارت ها تكميل و درخواست پرداخت خسارت به سازمان محيط زيست كشور ارسال شده است.

قلي نژاد با تاكيد براينكه كليه خسارتهاي ناشي از حمله پلنگ به دام عشاير جهت حفظ اين گونه ارزشمند پرداخت خواهد شد از شهروندان خواست در صورت مشاهده حمله پلنگ به دام و مشاهده اين گونه از كشتار آن جلوگيري و ضمن اطلاع به اداره حفاظت محيط زيست خسارت ناشي از حمله به دام خود را از سازمان محيط زيست دريافت كنند.

رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دزفول همچنين از حمله پلنگ ايراني به 2 نفر در منطقه سالند كوه در سال گذشته خبر داد و گفت:در سال گذشته پلنگ ايراني به يك دامدار در منطقه سالندكوه و يكي از كاركنان برق رساني به سالند حمله كرد كه هر دو مصدوم دچار خراشيدگي و زخم سطحي شدند كه هزينه درمان آنها از سوي اداره حفاظت محيط زيست دزفول پرداخت شد ضمن اينكه در نظر است از اين افراد نيز تجليل شود.

وي با اشاره به اينكه اين افراد با ورود به قلمرو پلنگ ايراني مصدوم شدند از نصب دوربين در منطقه كوهستاني سالندكوه محل زيست پلنگ ايراني خبر داد و گفت: اخيرا تصاويري از پلنگ ايراني و خرس قهوه اي توسط اين دوربين ها ثبت شده كه در نوع خود كم نظير مي باشند.

سالند كوه از زيستگاه هاي بكر و غني در شمال خوزستان مي باشد كه به دليل نوع پوشش و بكربودن زيستگاه پلنگ ايراني و خرس قهوه اي مي باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار