تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عراق واردات سیمان خاکستری را ممنوع کرد
رئیس اتحادیه صادر کنندگان سیمان اهواز گفت: واردات محصول سیمان خاکستری به عراق توسط این کشور ممنوع شده است
رئیس اتحادیه صادر کنندگان سیمان اهواز گفت: واردات محصول سیمان خاکستری به عراق توسط این کشور ممنوع شده است.

صادق سواعدی اظهار کرد: واردات سیمان خاکستری به عراق توسط این کشور ممنوع شده است و اکنون فقط سیمان سفید و کلینکر به کشور عراق صادر می‌شود.

وی افزود: کشور عراق در زمینه تولید سیمان خاکستری به خودکفایی رسیده و هزینه تمام‌شده تولید این نوع از سیمان کمتر از قیمت تمام‌شده واردات آن است.

سواعدی تصریح کرد: در حال حاضر فقط کلینکر و سیمان سفید صادر می‌شود که این مساله برخلاف رویکرد و تاکید دولت ما مبنی بر ممنوعیت صادرات مواد اولیه است.

وی با اشاره به افزایش تعرفه فروش سیمان خاکستری توسط کارخانه‌های داخلی عنوان کرد: هزینه بالای حمل و صادرات این نوع از سیمان به کشورهای دیگر که عمدتا باید از راه‌های دریایی صورت بگیرد، توجیه پذیری اقتصادی ندارد و حرکت کشتی نیز زمانی مقرون به صرفه است که حداقل بار آن 5 هزار تن باشد، در صورتی که هیچ درخواستی مبنی بر صادرات این حجم از سیمان خاکستری دریافت نمی‌کنیم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان سیمان اهواز بیان کرد: اکنون واردات سیمان سفید به عراق آزاد است که تعرفه فروش آن نیز اخیرا از حدود 72 دلار به حدود 69 دلار تقلیل یافته و می‌توان گفت که اکثر صادرکنندگان سیمان استان به دلیل عدم جوابگویی بازار، بیکار هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار