تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شادگان خبر داد:
پایان برداشت 377 تن دانه کلزا از مزارع شادگان
مدیر جهاد کشاورزی شادگان از پایان برداشت 377 تن دانه کلزا از مزارع این شهرستان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شادگان از پایان برداشت 377 تن دانه کلزا از مزارع این شهرستان خبر داد.

حمید مطرودی امروز اظهار کرد: برداشت کلزا از اواخر فروردین‌ماه آغاز و امروز به پایان رسید.

وی سطح زیر کشت کلزای آبی پاییزه کشت شده در شهرستان شادگان را 400 هکتار عنوان کرد و افزود: از کل سطح برداشت شده کلزا 377 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته با توجه به کشت به موقع، تغذیه مناسب و تشویق کشاورزان با برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی به میزان 222 تن افزایش خریداری شد.

وی با اشاره به تند باد‌ها، تگرگ‌های اواخر فرودین ماه تصریح کرد به دلیل خسارت وارده میزان برداشت محصول کلزا در این شهرستان نسبت به پیش بینی‌های انجام شده 60 درصد کاهش یافت.

مطرودی اضافه کرد: کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن را اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز باریک برگ زمین زراعی و همچنین افزایش 15 تا 25 درصدی عملکرد گندم بیان کرد و همچنین تاکید کرد گیاه کلزا با حدود 45 درصد روغن و35 درصد پروتین در کنجاله از بهترین دانه‌های روغنی که در زمینه روغن کشی و تغذیه دام وطیور است.

وی در یاپان به ضرورت توسعه وگسترش هرچه بیشتر کشت این محصول اساسی تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال‌های آتی از زراعت‌های مهم این شهرستان باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار