تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۱۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار در دستگاه قضایی صورت گرفت؛
از زندانیان آزاد شده اهوازی تقدیر شد
همواره در خبرها میخوانیم که برخی زندانیان فعال در عرصه امورات تربیتی، آموزشی و فرهنگی مورد تقدیر قرار میگیرند اما این بار به همت دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان، تعدادی از زندانیان آزاد شده از زندان دعوت و مورد تقدیر قرار گرفتند
خوزنیوز: همواره در خبرها میخوانیم که برخی زندانیان فعال در عرصه امورات تربیتی، آموزشی و فرهنگی مورد تقدیر قرار میگیرند اما این بار به همت دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان، تعدادی از زندانیان آزاد شده از زندان دعوت و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خوزنیوز؛ در این آیین که با حمایت انجمن حمایت زندانیان اهواز و پیگیری اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندانهای خوزستان ترتیب یافت، جمعی از زندانیان آزاد شده از زندان که چند سال از آزادی آنان میگذرد اما بواسطه ندامت از بزه و تحت تاثیر فعالیتهای تربیتی دوران حبس، مجدد مرتکب جرم نشده اند و به زندان بازگشت نداشته و شغل آبرومندی را پیشه نموده بودند؛ تقدیر شد.

در این آیین که در هفته گرامی داشت مقام معلم و تعلیم و تعلم صورت پذیرفت، دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: در عرصه عدالت کیفری هدف از اعمال مجازات حبس ضمن دفاع از حقوق آسیب دیدگان از جرم و تنبیه مجرم، فرصت ندامت و تدبیر پیرامون جبران مافات عمل نیز هست.

عباس حسینی پویا با ابراز خرسندی از اینکه می بیند در پرتو کار زندانبانی هدفمند، اصلاح و تربیت مجرمین نتیجه بخش بوده گفت: آموزه های قرآنی و فعالیتهای بازهنجاری برای زندانیان در زندانها بشکلی خالصانه و اثرگذار شده که ضامن هنجار پذیری زندانی در دوران حبس و تضمین عدم عود مجدد جرم در آنان پس از آزادی گردیده و این کار و نتیجه گرایی، مبین تحقق اهداف قانونگذار در مجازات، زندان هدفمند، اصلاح مجرم و کاهش تکرار جرم در افراد پس از آزدیست و جای افتخار دارد.

کیانی راد دادیار ناظر بر زندانهای اهواز هم در این نشست با ابراز مسرت از مشاهده تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی و نقش قرآن در پایداری چرخه اصلاح مجرمین گفت: این دست اقدامات نه تنها موجب تشویق زندانیان به تاثیر پذیری بیشتر از فعالیتهای اصلاحی و تربیتی است، افزایش اعتماد جامعه را هم به فرایند زندانبانی و اصلاح مجرمین بدنبال دارد.

وی ورود مبتکرانه دادستانی استان و انجمن حمایت زندانیان را به عرصه تجلیل از زندانیان اصلاح و متنبه شده از جرم و تاثیر گرفته از قرآن را یک اقدام کمنظیر و قابل تحسین برشمرد و بر تداوم و تسری این اقدامات تاکید کرد.

در ادامه رئیس اداره فرهنگی تربیتی زندانهای خوزستان هم ضمن تشکر از توجه مقام ارشد قضایی استان به فرایند نتیجه بخش اقدامات قرآنی، اصلاحی و تربیتی زندانیان، به ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و قرآنی زندانهای استان پرداخت.

امین سبحانی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر زندانی از برنامه های قرآنی جاری در زندانها در شش رشته استفاده میکنند گفت:امروز قرآن و امور قرآنی در زندان به مسیر و ابزار اساسی تربیت اخلاق و رفتار زندانی مبدل شده است.

وی افزود: افزود تا کنون بیش از 4380 نفر از زندانیان خوزستانی حافظ قرآن کریم در سامانه رسمی مخصوص بانک اطلاعات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ثبت حفاظ و پس از اخذ آزمون های کتبی و شفاهی و کسب نمره قبولی در ثبت نام شده اند.

مدیرعامل انجمن حمایت اهواز هم در این نشست با تقدیر از دیدگاه ارزنده دادستانی و تحسین فعالیتهای اثر بخش زندانها خاصه در امر فرهنگی و تربیتی، تکریم زندانیان آزاد شده از زندان و خاصه خادمین قرآن را یک افتخار دانست.

حجت الاسلام هاشم نیا افزود: انجمن در راستای رسالت ذاتی و خدمات و حمایتهای اجتماعی از اینگونه اقدامات و زندانیان شاخص پس از آزادی حمایت میکند.
وی بر ضرورت توسعه خدمات مراقبت پس از خروج و تسری این مراقبتها به مراقبتهای فرهنگی و معنوی و رصد و توانمند سازی افراد آزاد شده علاوه بر خدمات معمول، از طریق معرفی به کانونهای مساجد و اشتغال در عرصه دینی و خدمات قرانی و فرهنگی هم تاکید کرد. مددجویان پس از آزادی تاکید کرد.

در ادامه تعدادی از زندانیانی که پس از فراگرفتن علوم قرآنی و حفظ کل قرآن کریم در طول حبس، از زندان آزاد گردیده بودند و پس از آزادی طی چند سال بدون تکرار جرم و بازگشت به زندان ، در مساجد سطح شهر اقدام به تشکیل جلسات آموزش و ختم قرآن نموده بودند به بیان سرگذشت خود پیش از حبس و تاثیرات آموزه های قرآنی در دوران تحمل کیفر پرداختند و از نظام قضایی و زندانها که پس از آزادی نیز دغدغه تداوم آثار تربیتی را دارند تشکر کردند.

در ادامه این مراسم که با حضور احمدی معاون دادستان  و کریمی رئیس زندان مرکزی همراه بود، از نادمین دیروز و انسانهای الگوی بازتربیت قرآنی امروز  از سوی دادستان و رییس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان اهواز با اهداء لوح و هدایای نقدی تقدیر بعمل آمد.
:
:
:
آخرین اخبار