تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح فاز اول سیلوی مکانیزه گندم در شوشتر
رییس بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اتمام ساخت و افتتاح فاز اول سیلوی مکانیزه گندم در شوشتر خبر داد
رییس بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اتمام ساخت و افتتاح فاز اول سیلوی مکانیزه گندم در شوشتر خبر داد.

رحم خدا پوراعتمادی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این سیلو ذخیره سازی استاندارد غلات و حفظ دسترنج کشاورزان منطقه از بلایای طبیعی است.

وی افزود: فاز اول این پروژه با راه‌اندازی یک کندو با ظرفیت 8 هزار تن احداث شده است و اکنون این سیلو با ظرفیت 8 هزار تنی فعالیت دارد. با توجه به ظرفیت 32 هزار تنی که برای سیلوی مکانیزه گندم در شوشتر پیش بینی شده است 3 کندو دیگر با ظرفیت 24 هزار تن باید احداث شود.

پوراعتمادی عنوان کرد: مجموع مساحت این سیلو  5 هکتار و اعتبار هزینه‌شده آن تاکنون 2.5 میلیارد تومان بوده که از محل طرح‌های نیمه تمام کشاورزی و صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک کشاورزی تامین شده است و تکمیل این پروژه به 2 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 50 نفر در این سیلو مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: با اجرای فاز 2 این پروژه طبیعتا برای افراد بیشتری اشتغالزایی خواهد شد.

رییس بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: همچنین با توجه به اتصال شوشتر به شبکه ریلی کشور در تلاش هستیم تا با اخذ مجوز، این سیلو را نیز به شبکه ریلی کشور متصل کنیم تا امکان صادرات به سایر مناطق کشور فراهم شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار