تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پيام رئيس دانشگاه علوم پزشكي اهواز بمناسبت روز ماما
موفقیت طرح عظیم تحول نظام سلامت در اجرای بسته ترویج زایمان طبیعی، بدون همکاری و همدلی جامعه خدوم مامایی میسر نمی شد

خوزنیوز: دكتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور طی پیامی فرارسیدن ١٥ اردیبهشت ماه، روز جهانی ماما را به جامعه مامايي و تمام فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خوزنیوز؛ متن اين پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالي

مامایی، هنری است که علم را با عشق در می آمیزد تا اولین نفس، اولين نگاه، اولین لبخند، اولین فریاد، اولین شوق و اولین عشق را نظاره گر باشد. در حقیقت جامعه مامایی به عنوان عضوي ارزشمند از جامعه پزشکی، به واسطه مهارت، دانش و ایثار خویش و همچنين ارائه خدمات ارزنده اشان در جهت تامین سلامت مادران و نوزادان و نهايتأ سلامتي کل جامعه، همواره مایه مباهات نظام سلامت به شمار می آید.

تقارن روز جهانی ماما با سالگرد اجراي طرح تحول نظام سلامت، اهمیت سختکوشی و مسئولیت شناسی این عزیزان را در اجرای یکی از اهداف مهم این طرح که کاهش نرخ سزارین و افزایش ميزان زایمان طبیعی در راستاي سلامت بيشتر مادران و نوزادان است، بر همگان روشن می سازد. مسلما" موفقیت این طرح عظیم در اجرای بسته ترویج زایمان طبیعی، بدون همکاری و همدلی جامعه خدوم مامایی میسر نمی شد.

اینجانب به نوبه خود ضمن ستايش خدمات بی‌شائبه جامعه فداکار مامایی كشور و استان و تقدير از زحمات يكايك اين عزيزان، از درگاه ايزد منان موفقیت، سلامتی و بهروزي را برای این قشر خدوم در جای جای میهن اسلامی و به ويژه در استان پهناور و حماسه ساز خوزستان، مسئلت مي نمايم. امید است در پرتو عنايات ويژه حضرت دوست و همچنين همياري بيشينه تمامي ماماهاي سرزمين مقدسمان كه به قطع يقين تلاشها و ايثارگري هايشان شايسته توجه هرچه بيشتر مسئولان امر به منظور اعمال حمايت هاي مادي و معنوي فزون تر مي باشد، همواره "مادران و نوزادان اين خاك عزيز بعنوان قلب مامايي" از صحت و سلامتي كامل و مثال زدني برخوردار باشند و جامعه پرتلاش و بي ادعاي مامايي نيز با تداوم ايفاي نقش سازنده و حساس خويش در عرصه سلامت، در دستيابي كشور به اهداف ترسيم شده در اين عرصه بيش از پيش اثرگذار باشند.


دکتر اسماعیل ایدنی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور

:
:
:
آخرین اخبار