تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل ورزش و جوانان خوزستان
تشریح برنامه هاي گراميداشت هفته جوان در خوزستان
در هفته جوان برنامه هاي مختلفي از 27 ارديبهشت ماه تا دوم خردادماه درسطح استان برگزار مي شود
مديركل ورزش و جوانان خوزستان ويژه برنامه هاي فرهنگي، هنري، ورزشي و اجتماعي هفته جوان را تشريح كرد.

فرامرز كيانی زاده عصر چهارشنبه در حاشيه برگزاري جلسه شوراي عالي جوانان در استانداري خوزستان درخصوص برنامه هاي هفته جوان در سطح استان اظهار كرد: در هفته جوان برنامه هاي مختلفي از 27 ارديبهشت ماه تا دوم خردادماه درسطح استان برگزار مي شود.

وي افزود: در نخستين روز از هفته جوان كه با عنوان جوان، نشاط، سلامت و ورزش نامگذاري شده است برنامه هاي متنوعي از قبيل ديدار جوانان، نخبگان، ورزشكاران با مسئولان استان، برگزاري همايش هاي كوهپيمايي و پياده روي، برپايي ايستگاه هاي ورزشي و سلامت در سطح استان، برگزاري مسابقات همگاني، نشست هاي هم انديشي جوانان با مسئولان، جشنواره ورزش همگاني در دستور كار قرار گرفته است.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: همچنين در روز دوم كه با عنوان نشاط، ازدواج و خانواده نامگذاري شده است برنامه هايي از قبيل ديدار جوانان با مسئولان مرتبط به امور زنان و خانواده در استان، برگزاري كارگاه هاي آموزش ازدواج و خانواده، برگزاري جلسات سخنراني و نشست هاي تخصصي حوزه ازدواج و خانواده و برگزاري مسابقات فرهنگي ورزشي براي زوج هاي جوان پيش بيني شده است.

وي بيان كرد:برگزاري جشن جوان، مراسم تجليل از خدمات جوانان كارمند، كارگران خلاق و نو آور در ادارات، سازمان ها و صنايع باحضور مقامات هر دستگاه در سطح استان ، تجليل از جوانان كار آفرين و تجليل از جوانان برجسته و نخبه دانشجو در سطح دانشگاه ها از برنامه هاي سومين روز هفته جوان است كه با عنوان جوان، نشاط و نوآوري نامگذاري شده است.

كياني زاده اضافه كرد: در چهارمين روز از هفته جوان كه با عنوان جوان، نشاط، سبك زندگي، محيط سالم نامگذاري شده است برگزاري اردوهاي گردشگري، برگزاري همايش، نشست و ميزگردهاي تخصصي در حوزه سبك زندگي ، برگزاري اردوهاي جهادي و برنامه هاي پاكسازي محيط زيست با مشاركت جوانان از جمله برنامه هاي اين روز است.

وي بيان كرد: همچنين سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه توسط دست اندر كاران امور جوانان استان و برگزاري نشست هاي تخصصي با موضوع سياست هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه جوانان از جمله برنامه هاي مهم پنجمين روز از هفته جوان كه با عنوان جوان، نشاط، اقتصاد مقاومتي و عزم ملي نامگذاري شده، است.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان ششمين روز از هفته جوان را روز جوان، نشاط و مشاركت اجتماعي برشمرد و افزود: برگزاري نشست هاي تخصصي جوانان، نخبگان و مديران اجرايي استان، برگزاري نشست هاي گفتگوي جوانان پيرامون محورهاي مشاركت اجتماعي- توسعه اقتصادي و توسعه فرهنگي و تجليل از خبرنگاران، مديران و ساير جوانان موفق از برنامه هاي ششمين روز از هفته جوان است.

وي اضافه كرد: همچنين درهفتمين روز از هفته جوان كه با عنوان جوان، نشاط ، انتظار نامگذاري شده است برنامه هايي از قبيل ديدارجوانان، نخبگان و ورزشكاران با نماينده ولي فقيه در استان، ديدار با خانواده هاي شهداي جوان، گلباران قبور پاك و مطهر شهدا و برگزاري مراسم شبي با قران و تجليل از قاريان برتر پيش بيني شده است. 

وي يادآورشد: باتوجه به جايگاه ويژه جوانان در توسعه همه جانبه كشور و براي ايجاد نگاه ويژه به جوانان و مسائل مربوط به اين گروه سني، بر اساس مصوبه جلسه سي و پنجم شوراي عالي جوانان روز ميلاد حضرت علي اكبر( ع ) روز جوان نامگذاري شده و هفته مصادف با ولادت اين امام بزرگوار نيز به عنوان هفته جوان تعيين شده است.

كياني زاده افزود: هفته جوان فرصت مناسبي است تا با بهره مندي از ظرفيت و امكانات دستگاه هاي مرتبط در سطح استان توجه ويژه نظام اسلامي را به آينده سازان شريف و توانمند كشورمان به نمايش بگذاريم.

وي ادامه داد: در اين هفته شايسته است كه توجه آحاد جامعه به نيازهاي متنوع جوانان بخصوص در زمينه كسب مهارت هاي زندگي، سبك زندگي ايراني اسلامي و ساير مباحث فرهنگي مورد نياز جوانان مد نظر قرارگرفته و از سويي ديگر نيز نقش سازنده جوانان در مشاركت براي رشد و پيشرفت استان در عرصه هاي مختلف علمي، ورزشي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي نيز به نمايش گذاشته شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار