تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۱۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور قاریان و حافظان بین المللی؛
نخستین اجتماع بزرگ قرآنی بسیجیان آبادان برگزار شد
نخستین اجتماع بزرگ قرآنی بسیجیان آبادان امروز با حضور قاریان و حافظان بین المللی و جمع کثیری از مسئولان شهری و دختران و پسران بسیجان در محل سینما نفت آبادان برگزار شد
نخستین اجتماع بزرگ قرآنی بسیجیان آبادان امروز با حضور قاریان و حافظان بین المللی و جمع کثیری از مسئولان شهری و دختران و پسران بسیجان در محل سینما نفت آبادان برگزار شد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه آبادان در این آئین با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در زندگی، رفتار، گفتار و منش گفت: تبدیل خانواده ها به خانواده های قرآنی از منویات مقام معظم رهبری است و این پتانسیل در شهری همچون آبادان وجود دارد فقط بایستی فعال شود و به حرکت درآید.

حجت الاسلام بهزاد جلالی با اشاره به عضویت قریب به اتفاق ادارات شهرستان در شورای راهبردی فرآنی منطقه آزاد اروند افزود: بسیج مانند همیشه در این عرصه نیز پیشگام بوده است که تشکیل این همایش بزرگ دلیل این مدعاست.

وی اظهار کرد: تفاهمنامه ای میان سپاه با منطقه آزاد اروند منعقد شده که بر اساس آن ما از طریق ۲۰۰ پایگاه مقاومت بسیج خود نسبت به جذب متربی و منطقه آزاد نیز نسبت به تامین مربی آموزش قرآن برای این افراد اقدام می کند.

جلالی با بیان اینکه در زمان حاضر کار قرائت، روان خوانی و روخوانی قرآن در پایگاههای مقاومت بسیج انجام می شود، تصریح کرد: منطقه آزاد اروند به عنوان یک سوی این تفاهمنامه بایستی نظارت خود را بر عملکرد بسیج در جذب متربی به نحو مطلوبی به انجام برساند ضمن آنکه فرماندهان پایگاههای مقاومت نیز بایستی با یک انگیزه خاص در جهت جذب متربی تلاش کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه آبادان از تربیت مربی و آموزشیار قرآنی به عنوان هدف اصلی از انعقاد این تفاهمنامه در کنار پرداختن به موضوع نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و جذب متربیان قرآنی عنوان کرد.

وی گفت: پس از تربیت آموزشیاران قرآنی این افراد جهت آموزش قرآن در سطح مناطق مختلف شهرستان به ویژه روستاها اعزام می شوند.

اجرای سرود توسط گروه همیاران رحمت، تواشیح (گروه مصباح الهدی)، قرائت قرآن توسط قاری بین المللی آقای حسینی و پرسش های قرآنی توسط مردم و پاسخ های حفظی «شجاع زویدات» قاری آبادانی و حافظ بین المللی از برنامه های جنبی این آئین بود که با استقبال بسیار پرشور حضار مواجه شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار