تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۱۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان ریزگردها در آبادان و خرمشهر؛ 7 برابر حدمجاز
میزان آلودگی و غلظت ریزگردها در شهرستان های آبادان و خرمشهر در روز پنجشنبه ساعت 20 به بیش از یك هزار و 917 میكروگرم بر متر مكعب معادل هفت برابر حد مجاز رسید
میزان آلودگی و غلظت ریزگردها در شهرستان های آبادان و خرمشهر در روز پنجشنبه ساعت 20 به بیش از یك هزار و 917 میكروگرم بر متر مكعب معادل هفت برابر حد مجاز رسید.

رئیس اداره محیط زیست آبادان از شهروندان به ویژه سالمندان، كودكان، بیماران قلبی و ریوی خواست، حتی الامكان از منزل خارج نشده و در صورت لزوم از ماسك استفاده كنند.

بر اساس اطلاعیه اداره كل هواشناسی استان خوزستان، میزان گرد و غبار در این استان در ساعت 20 پنجشنبه در اهواز هزار و 272، شوشتر هزار و 270، دزفول 410 و اندیمشك 207 میكروگرم بر متر مكعب بود.

معاون اداره كل هواشناسی خوزستان نیز گفت: گرد وغبار محلی همراه با وزش باد قابل ملاحظه كاهش دید افقی از بعدازظهر روز پنجشنبه شروع و تا جمعه ادامه دارد.

علیرضا غلامپور اظهار كرد:با توجه به گرد و غبار پیش آمده در كشور عراق احتمال گرد و غبار محلی در نقاط جنوبی استان وجود دارد.

وی افزود: از اواسط وقت امشب نیز شاهد افزایش ابر با احتمال رگبار پراكنده در مناطق شمالی استان خواهیم بود كه تا اواسط هفته آینده این روند ادامه دارد.

غلامپور گفت: همچنین احتمال كاهش دید در برخی نقاط استان از عصر امروز وجود دارد كه این پدیده محلی و موقت است.

معاون هواشناسی خوزستان با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط استان ادامه داد: در صورتی كه باد جنوبی شود احتمال رطوبت و شرجی نیز در استان وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار