تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم سالروز شهادت سردار موسوي برگزار شد
مراسم سالروز شهادت سردار شهيد دكتر عبدالرضا موسوي فرمانده سپاه خرمشهر و شهداي تيپ 22 بدر و عمليات بيت المقدس، روز پنجشنبه در گلزار شهداي آبادان برگزار شد
مراسم سالروز شهادت سردار شهيد دكتر عبدالرضا موسوي فرمانده سپاه خرمشهر و شهداي تيپ 22 بدر و عمليات بيت المقدس، روز پنجشنبه در گلزار شهداي آبادان برگزار شد.

مراسم سالروز شهادت سردار شهيد دكتر عبدالرضا موسوي فرمانده سپاه خرمشهر با حضور فرمانده سپاه خرمشهر، رئيس هيات رزمندگان و جمعي از خانواده هاي معزز شهدا، ايثارگران و جانبازان خرمشهري برگزار شد.

رئيس هيات رزمندگان خرمشهر در حاشيه اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره سردار شهيد دكتر عبدالرضا موسوي و ديگر يارانش، اظهار داشت: در عمليات مرحله اول، دوم و سوم بيت المقدس هنوز خرمشهر آزادسازي نشده بود و شهداي اين سه مرحله با توجه به شرايط آن زمان اين عزيران در گلزار شهداي آبادان خاكسپاري شدند.

سرهنگ عبدالمجيد عقيلي پاسداشت شهدا را وظيفه اي همگاني خواند و گفت:برگزاري مراسم سالروز شهادت شهداي بيت المقدس فرصتي است كه بار ديگر راه ايثار، فداكاري و مفاهيم شهادت طلبي را در خودمان و براي نسل حاضر و آينده تبيين كنيم تا بتوانيم نسل و جامعه اي ايمن و مقاوم در برابر تهيدات دشمنان داشته باشيم.

وي شمار شهداي عمليات بيت المقدس كه در گلزار شهداي آبادان خاكسپاري شدند را 150 شهيد خواند و گفت: 60 شهيد عمليات بيت المقدس مفقود الاثر و گمنام هستند.

وي همچنين مجموع شمار شهداي گمنام گلزار شهداي اين شهر را 177 شهيد عنوان كرد و گفت: در شرايط سخت روزهاي نخست جنگ تحميلي، مجبور بودند كه تعدادي از شهداي عمليات را را به اين شهر منتقل كنند.

شهيد مـوسوي پس از عـزيمت جهـان‌ آرا بـه مشـهد، فرماندهي سپـاه خرمشهر را بر عهده گرفت و با آغاز عمليات بيت‌المقدس نيروهاي تيپ 22 بدر را سازماندهي كرد.

مسئوليت فــرماندهي تيــپ را به او سپــردند اما موسوي آن را نپذيرفت سرانجام فرمانده دلاور خرمشهر در مرحله سوم عمليات بيت‌المقدس سال 1361 درحـالي كه مجـروحان را به عقبه انتقال مي‌داد بر اثر اصـابت گلوله به اطـراف آمبــولانس به شهادت رسيد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار