تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه گرد و غبار تا فردا
این وضعیت تا اواخر وقت امشب ادامه دارد و فردا نیز در استان گرد و غبار را شاهد خواهیم بود، با این وجود وضعیت گرد و غبار فردا نسبت به امروز بهتر است
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده گرد و غبار در استان تا فردا (جمعه) خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: از صبح روز گذشته با توجه به بولتن های هواشناسی، احتمال وقوع گرد و غبار اعلام شده بود.

وی با بیان این که اعلام ساعت دقیق شروع پدیده ریزگردها تا حدودی مشکل است، افزود: ساعت شروع پدیده گرد و غبار برای مردم و مسئولان مهم است ولی این امر به دستگاه های دقیقی نیاز دارد که در اختیار ما نیست؛ با این حال هواشناسی خوزستان با ابزار موجود یک یا دو ساعت پیش از شروع گرد و غبار، وقوع آن را اعلام می کند.

بهادری ادامه داد: در گرد و غبار امروز نیز بلافاصله پس از این که شکل گیری گرد و خاک روی کشور عراق را مشاهده کردیم، وقوع گرد و خاک در خوزستان نیز اعلام شد.

وی گفت: اکنون در بستان، دشت آزادگان، گتوند، اهواز و کل نوار مرزی خوزستان وضعیت گرد و غبار حاکم است و به آبادان و ماهشهر نیز گسترش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: هم اکنون میزان دید افقی در گتوند 300 متر و در اهواز 1000 متر است که به تدریج و با افزایش غلظت گرد و غبار، کمتر نیز خواهد شد. همچنین اکنون سرعت باد در گنتوند 60 و در اهواز 50 کیلومتر در ساعت است.

وی افزود: این وضعیت تا اواخر وقت امشب ادامه دارد و فردا نیز در استان گرد و غبار را شاهد خواهیم بود، با این وجود وضعیت گرد و غبار فردا نسبت به امروز بهتر است.

بهادری گفت: منشا گرد و غبار امروز علاوه بر کشور عراق، منشا داخلی نیز دارد و در بیابان های اطراف دشت آزادگان، چشمه های گرد و غبار فعال شده اند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
0
تعطیل؟
:
:
:
آخرین اخبار