تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته 29 و ماقبل پایانی لیگ برتر؛
تا تاریخ‌ساز شدن آبی اهواز؛ فقط دو گام
تیم فوتبال استقلال خوزستان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور فقط دو گام دیگر فاصله دارد
تیم فوتبال استقلال خوزستان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور فقط دو گام دیگر فاصله دارد.

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشور فردا در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و تکلیف بسیاری از تیم‌ها در بالا و پایین جدول مشخص خواهد شد.

بر همین اساس عصر یکشنبه به‌طور همزمان از ساعت 18، استقلال صدرنشین در خانه میزبان یاران قلعه‌نویی خواهد بود تا مصاف پایتخت‌نشینان و تبریزی‌ها در یک هفته مانده به‌پایان این رقابت‌ها چهره دراماتیک به خود گرفته و تا حدودی سرنوشت تیم قهرمان را روشن کند.

در همین چارچوب ملوان نیز در بندر انزلی از صبای قم پذیرایی خواهد کرد، ملوانان همچنان خطر سقوط را بیخ گوش خود حس می‌کنند و راهی جز پشت سر گذاشتن سد محکم علی دایی را در مقابل و یارانش را خود نمی‌بینند.

راه‌آهن تهران و سپاهان اصفهان نیز برای بازگشت امید به اردوی راه‌آهنی‌ها به مصاف هم خواهد رفت تا شاید این تیم بتواند شانس مجددی برای بقا در لیگ برتر کسب کند، در مقابل این تیم، سپاهان بی‌انگیزه حضور دارد که زخم خورده از آسیا به مصاف این تیم تهرانی خواهد رفت.

در اصفهان نیز ذوب‌آهن میزبان سیاه‌جامگان مشهد است، بدون شک سیاه‌جامگان در این دیدار همچون تیم‌های ملوان و راه‌آهن به دنبال روزنه امیدی برای بقا خواهد بود و ذوب‌آهن سربلند آسیایی لیگ برتر نیز در این مصاف از حیثیت آسیایی خود دفاع خواهد کرد.

اما در تبریز شاگردان فراز کمالوند در مقابل پرسپولیس صف‌آرایی خواهند کرد، پرسپولیس‌ها کار دشواری مقابل گسترش فولاد تبریز خواهند داشت و به امید توقف احتمالی دو تیم مدعی دیگر، قطعاً به چیزی جز برد در این دیدار فکر نخواهد کرد.


سه نماینده استان خوزستان در لیگ برتر نیز همزمان با سایر تیم‌ها دیدارهای خود را برگزار خواهند کرد، بر همین اساس، استقلال اهواز که سقوطش به دسته پایین‌تر مسجل شده، در این روز میزبان سایپایی خواهد بود که هفته گذشته دست‌خوش تغییراتی در کادر فنی شده و در این دیدار مجید جلالی را بر روی نیمکت نخواهد داشت.

آبی پوشان شهر اهواز که یک فصل کابوس‌وار را نهایتاً با سقوط به لیگ دسته اول پشت سر گذاشتند، حالا جوانانی دارد که می‌خواهند در این فرصت باقیمانده خودی نشان دهند و برای خود در فوتبال ایران نامی و جایی دست‌وپا کنند.

فولادی‌های اهواز نیز در این هفته به تهران سفر خواهند کرد تا به مصاف شاگردان علیرضا منصوریان بروند که با وجود مشکلات فراوان توانسته خود را به جمع مدعیان برساند.

دیدار رفت را نفتی‌ها موفق شده بودند در اهواز با نتیجه دو بر یک به سود خود پایان برند و می‌توان گفت شاگردان منصوریان از همان بازی روند رو به رشد خود را آغاز کنند.

این دیدار گرچه فارغ از انگیزه‌های همیشگی برای دو تیم است، اما می‌تواند صحنه‌های جذابی را برای دو تیم و لیگ برتر فوتبال رقم زند.

اما در مشهد، دیداری برگزار خواهد شد که بسیاری از چشم‌ها به آن دوخته شده است، هنوز کمتر کسی باور می‌کند که استقلال خوزستان یک پای کسب عنوان قهرمانی‌ست و همچنان رقبای این تیم انتظار دارند نتیجه‌گیری‌های این تیم را خط پایانی باشد تا با خیال راحت‌تری به دو هفته انتهایی این دیدار بپردازند.

بر همین اساس استقلال خوزستان به مصاف پدیده می‌رود تا امیدهای قهرمانی برای ویسی و شاگردانش همچنان زنده بماند، در عین حالی که آبی‌پوشان موفق شهر اهواز باید دیدار خود را مقابل پدیده بی‌انگیزه با برد پشت سر بگذارند، نیم نگاهی نیز به تهران خواهند داشت.

در صورتی که یاران ویسی در مشهد دیدار خود را با پیروزی پشت سر بگذارند، و آبی‌پوشان پایتخت با هر نتیجه‌ای در مقابل تراکتورسازان متوقف شوند، اقبال اهوازی‌ها برای قهرمانی بلند خواهد شد و با یک پیروزی خانگی در هفته انتهایی این رقابت‌ها در مقابل ذوب آهن برای سومین بار جام به اهواز خواهد رفت و شگفتی بزرگی در لیگ رقم خواهد خورد.

لاجوردی‌پوشان اهوازی برای اینکه تاریخ‌ساز شوند، باید از سد هر دو رقیب آینده خود عبور کنند  و در این امید نیز به سر برده که استقلالی‌های پایتخت حتماً امتیاز از دست خواهند داد.


کسب یک افتخار دیگر برای فوتبال و ورزش خوزستان قریب‌الوقوع است، به‌دست تیمی که در ابتدا کمتر کسی آن را جز پنج تیم ابتدایی جدول محسوب می‌کرد، حال این تیم در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی است و فردا تکلیف بالا و پایین جدول تا حدود زیادی مشخص خواهد شد.

در هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر، استقلال اهواز در خانه میزبان سایپا خواهد بود، فولاد در تهران به مصاف نفت می‌رود و استقلال خوزستان نیز در مشهد میهمان پدیده است.

هم‌اکنون تیم استقلال خوزستان با 51 امتیاز و هم امتیاز با تیم‌های استقلال و پرسپولیس در رده دوم قرار گرفته، فولاد با 34 امتیاز در مکان دوازدهم جای دارد و استقلال اهواز نیز با 13 امتیاز نخستین سقوط کرده به دسته پایین‌تر لقب گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار