تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۲۱۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت سيل زدگان دزفول هنوز پرداخت نشده است
با گذشت 23 روز از طغيان رودخانه دز و سيلاب ناشي از آن خسارت ديدگان سيل همچنان چشم انتظار ياري و كمك دستگاههاي اجرايي براي جبران خسارت مي باشند
با گذشت 23 روز از طغيان رودخانه دز و سيلاب ناشي از آن خسارت ديدگان سيل همچنان چشم انتظار ياري و كمك دستگاههاي اجرايي براي جبران خسارت مي باشند.

افزايش دبي رودخانه دز در روز پنجشنبه 26 فروردين ماه از 300 متر مكعب بر ثانيه در شرايط عادي به 4500 متر مكعب بر ثانيه موجب طغيان اين رودخانه و آبگرفتگي تعدادي از روستاهاي دزفول و شوش و خسارت سنگين به بخش كشاورزي و دام اين شهرها شد.

خسارت وارده به بخش هاي مختلف شهرستان دزفول ناشي از سيل اخير رقمي بيش از 2 هزار و 700 ميليارد ريال برآورد شده است.

بخشدار چغاميش دزفول با تشريح آخرين وضعيت روستاهاي سيل زده در اين بخش گفت:تاكنون هيچ اعتباري براي جبران خسارت به سيل زدگان پرداخت نشده است.
شكرالله قارم روز شنبه به ايرنا افزود:از زمان بروز سيل در دزفول تاكنون هيچ اقدام عملي براي پرداخت خسارت به سيلزدگان انجام نشده است و تنها بيمه و اداره راه و شهرسازي اقدام به برآورد خسارت كردند.

وي افزود:با كمك بخشداري،مركز خدمات و فرمانداري در حال لايروبي انهار روستاهاي بخش چغاميش دزفول هستيم .

بخشدار چغاميش دزفول اظهار كرد:با توجه به اينكه پل رانكي به روستاي دهنو و شهيد بهشتي بر اثر سيلاب تخريب شده و خطر آفرين مي باشد تقاضا مي شود با بازديدي كه معاون وزير راه و شهرسازي و مدير كل از محل داشتند نسبت به بازسازي اين پل هر چه سريعتر اقدام كنند.

قارم گفت:اهالي روستاي بنه عاتي از توابع بخش چغاميش دزفول به روستا بازگشته اند ولي به دليل آسيب ديدگي شبكه آب دچار مشكل زيرساخت مي باشند لذا بايد براي حل مشكل آنها نسبت به تعويض شبكه انتقال آب اين روستا اقدام شود.
وي افزود:تاسيسات شبكه آبرساني به روستاي بنه حاجات،شهيد بهشتي،خوزينه باقر و خوزينه بالا و دهنو نيز بر اثر سيلاب دچار مشكل شده كه انتظار مي رود نسبت به حل اين مشكلات اقدام شود.

قارم با تاكيد بر اينكه سيل اخير خسارت زيادي به واحدهاي مسكوني و اراضي كشاورزي اين بخش وارد كرده است گفت:حدود 50 كيلومتر از شبكه انتقال آب مزارع شامل انهار سنتي و كانالهاي اصلي تخريب شده ضمن اينكه بيش از يكهزار هكتار از اراضي كشاورزي اين بخش بر اثر سيل از بين رفته است.

قارم به تخريب بيش از 100 كيلومتر زهكش اصلي و فرعي و خسارت به شش حلقه چاه در اين بخش بر اثر سيلاب اشاره كرد و گفت:بيش از 20 پل اصلي ورودي به مزارع و بيش از 70 كيلومتر جاده بين مزارع بخش چغاميش دزفول بر اثر سيلاب تخريب شد.

بخشدار چغاميش دزفول اظهار كرد: 2 هزار هكتار مزرعه گندم ،22 هكتار كلزا ،60 هكتار پياز ،70 هكتار ذرت بهاره و 70 هكتار مزرعه چغندرقند در بخش چغاميش دزفول دچار آبگرفتگي شد و 2 هزارو 500 هكتار از مزارع گندم و 600 هكتار كلزا نيز خسارت ديد.

وي افزود:سيلاب همچنين موجب تلف شدن 900 راس دام سنگين و 400 راس دام سبك در بخش چغاميش دزفول شد و 100حوضچه پرورش ماهي به مساحت 150 هكتار تخريب شد.

وي به تخريب حدود 9 هزار متر مربع تاسيسات دامي در اين بخش بر اثر سيلاب اشاره كرد و گفت: سيل شبكه آب شرب روستاهاي بنه عاتي را تخريب كرد و تاسيسات و شبكه آبرساني به روستاهاي شهيد بهشتي،بنه حاجات ،دهنو ،خوزينه باقر و خوزينه بالا آسيب ديد.

بخش چغاميش دزفول با 27 روستا بيش از 35 هزار نفر جمعيت دارد.

بخشدار مركزي دزفول نيز گفت:عمليات بازسازي جاده روستاي بنه سفلي در بخش مركزي دزفول با همكاري مسوولان شهرستان آغاز شده است .

نصرالله فخرمجديان افزود:برآورد خسارت ناشي از سيل به ستاد بحران استانداري خوزستان ارسال شده و اميدواريم با تامين اعتبار هرچه سريعتر نسبت به حل مشكلات مردم سيل زده اقدام شود.

بخش مركزي دزفول با پنج شهر و 38 روستا 110 هزار نفر جمعيت دارد و بزرگترين بخش شهرستان دزفول از نظر جمعيت است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار