تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۱۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی مایلی کهن باعث مرگ پدر یک بازیگر شد!
مهران مدیری در برنامه دور همی شنبه شب یك سورپرایز داشت. او از یك راز محمد مایلی كهن پرده برداری كرد
محمد مایلی کهن مهمان برنامه دور همی مهران مدیری بود.

مهران مدیری در برنامه دور همی شنبه شب یك سورپرایز داشت. او از یك راز محمد مایلی كهن پرده برداری كرد. در همان ابتدای حضور مایلی كهن، او درباره خاطره تلخی پرسید كه در آن جان یك نفر گرفته شده است. نكته جالب توجه این بود كه مایلی كهن در آن حادثه، باعث درگذشت پدر یكی از بازیگران دورهمی شده بود.

محمد نادری بازیگر نقش «روح پدر» در دور همی، 27 سال قبل در یك سانحه پدر خود را از دست می دهد و آن سوی این حادثه، محمد مایلی كهن بوده. مایلی كهن توضیح داد كه خودرو خود را در خیابان نامجو پارك كرده بود كه پدر محمد نادری با موتور گازی در حال عبور بوده. مایلی كهن در خودرو را باز می كند و پدر نادری نقش بر زمین می شود و با وجود اینكه خود مایلی كهن او را به بیمارستان رسانده، اما در نهایت پدر نادری فوت می كند.

جالب اینجاست كه پدر نادری به خواب مادر این بازیگر می رود و می گوید كه در این حادثه، مایلی كهن مقصر نبوده و همین باعث می شود آن ها رضایت بدهند.

خودم نخواستم وزیر بشوم و در باشگاه‌ها خوب نتیجه بگیرم!


در ادامه برنامه، مهران مدیری سوالاتی از او می‌پرسید باعث شد مایلی‌كهن حرف‌هایی بزند كه تا به حال به زبان نیاورده است.

*چرا شما این قدر انتقاد می‌كنید؟

اگر زبانم را می بستم، مثل شما به 500 میلیارد می‌گفتم پول خرد و سه شنبه ها می رفتم شمال!

*اگر شما وزیر ورزش بودی چه تقسیم بندی می‌كردی؟

می‌توانستم وزیر بشوم اما خودم نشدم. احساس می‌كردم نمی‌توانم در آن پست موفق بشوم. كشورم را از خودم بیشتر دوست دارم.

*گفته بودید اتوبان رفاقت بعضی‌ها یك طرفه است.

اتوبان من اكثرا دو طرفه است. در آن مقطع به آقای پروین گفتم هر چقدر به او احترام می‌گذاریم او هنوز ما را به صورت یك بچه نگاه می كند و گفتم رفاقت با او یك طرفه است.

*با چه كسی رفاقت نزدیك داری؟

نادر فریادشیران.

*چه كار كرده كه هیچ وقت دعوایتان نشده؟

ما بیشترین تضاد را با همدیگر داریم. باورتان نمی‌شود. گاها یك صحبت‌هایی می‌كند كه می‌گویم زیر بغل من هندوانه می‌گذاری. شما اینجا هستی كه عیب من را نشان بدهی.

*چرا پسر شما فوتبالیست نشد؟

نعیم فوتبالیست خوبی بود. با نكونام و عقیلی توی یك تیم بودند. می‌گوید بابا حق من را خورد. من سعی كردم بهترها را بردارم و به او بازی نرسید.

*تفریح غیر فوتبالی شما چیست؟

با خانواده ام هستم. تفریح غیر فوتبالی هم به نوعی فوتبالی است. مطالعه كنم و سی دی نگاه كنم. از فوتبال لذت می برم. موسیقی را دوست دارم. نمایشگاه نقاشی و مبل و گل و كتاب می روم. اهل فیلم هم هستم.

*گفته بودی می خواهی كتاب بنویسی از یك چند روزی؟

من هتل اوین بودم. البته در آن چند روز واقعا هم می‌شد كتاب نوشت. می‌گفتم من باید اینجا بمانم و آدم بشوم. بیشتر كسانی كه آنجا بودند به خاطر مهریه بود. آنجا بود كه فهمیدم مهریه را هم می دهند هم می گیرند. با زور هم می‌گیرند.

*گفته بودی كه سرمربیگری پرسپولیس نوبت من است.

وقتی یقنلی بقال شده سرمربی پرسپولیس من مایلی كهن نباید بشوم؟

*منظورتان از آن عبارت، برانكو بود؟

نه. برانكو نه. حالا اگر فرصت داده شود دیدگاهم را می گویم

*بفرمایید؟

برای هر چیزی یك سنجش اندازه گیری وجود دارد. من در مربیگری باشگاهی موفق نبودم كه واقعیت است. من نخواستم موفق بشوم. در سایپا دفاع می‌خواستم. بازیكن خارجی می شد بیاوریم. گفتم من جوان ایرانی را ترجیح می دهم. بازیكن خارجی را دیدم گفتم 50 هزار دلار برای نیم فصل. با 50 هزار تا موافقت شد اما گفتم نمی خواهم. همین جوان ایرانی را استفاده می كنم. عیبی ندارد با از بین بردن خودم. ولی درباره كروش. او یك برند است. اما برندی است كه به درد كشور ما نخورده. ما با كروش به چه مقامی رسیدیم؟ می گویند یك ربع مقابل آرژانتین خوب بازی كردیم. فوتبال ورزشی نیست كه تیم قوی بتواند تیم ضعیف را له كند. خیلی وقت ها تیم ضعیف تیم بزرگ را می برد. آلمان كه 7 تا به برزیل زده بود در وقت اضافه توانست الجزایر را ببرد. ما یك سری بازیكن مثل رحمتی و خلعتبری و عقیلی داشتیم كه سرمایه های ما بودند. باید سر شان را می بریدیم؟ من هم دایی را در اوج خط زدم. ولی این نبود كه تا آخر عمر خط بزنم.

*بهترین مربی خارجی؟

اوفارل.

*بهترین مربی داخلی؟

علی پروین.

*بهترین مربی حال حاضر؟

جوان هایی مثل یحیی داریم كه یك دهم برانكو به آن‌ها وقت ندادیم. برانكو 4 ماه قبل تیمش چهاردهم بود.

*بهترین بازیكن؟

پروین و قلیچ خانی نابغه بوده اند. این طرف هم كریمی و مهدوی كیا و عابدزاده و خداداد و سید مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی.

*یك خاطره‌ای از بلیت سینما دارید؟

مادر من در 18 سالگی از پدرم جدا می شود و مادرم من را با كارگری بزرگ می كند. در مقاطعی من هم سعی می كردم در كنار درس كار هم بكنم. بعضا هم جایی شلوغ بود می رفتم بلیت می خریدم می آمدم در بازار سیاه بلیت را می فروختم. یك بار بعد از مدرسه سوار اتوبوس شدم. در خیابان طالقانی فعلی دیدم سینما فیلم 12 مرد خبیث را گذاشته. یكی از بهترین فیلم های آن موقع بود. رفتم قاطی جمعیت سه تا بلیت خریدم. دو تا در بازار آزاد فروختم. سومی را گیر كردم. من را گرفتند بردند توی سینما و كتكم زدند. فهمیدند كتاب توی شكمم است. گفتم درس می خوانم و با این كار پول تحصیل درمی آورم. بعد، زندگی شیرین شد. رفتند بلیت را برایم فروختند و ساندویچ دادند و یك صندلی هم دادند كه بنشینم و فیلم را ببینم.

*امیر قلعه نویی؟

بعدی

*علی دایی؟

سخت كوش

*عادل فردوسی پور؟

عادل را دوست داشتم و الان هم دارم. اما عادل به نوعی جفا به فوتبال ما می كند. برنامه ای نیست كه درباره كروش صحبت نكند.

مرجع / خبرانلاین
:
:
:
آخرین اخبار