تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۲۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وهم سقوط و سودای صعود در هفته 37 لیگ یک
نگاه مدعیان به رشت دوخته شد/ تیر خلاص آبادانی‌ها در گیلان!
در هفته سی و هفتم لیگ دسته اول، تکلیف بالا و پایین جدول تا حدود زیادی مشخص خواهد شد

لیگ دسته اول فوتبال کشور فردا اوج حساسیت خود را در فاصله یک هفته مانده به پایان این رقابت‌ها در فصل جاری تجربه خواهد کرد و اوج حساسیت را می‌توان در دیدار تیم‌های بالا و پایین جدول برای صعود و در جلوگیری از سقوط به دسته پایین‌تر مشاهده کرد. 

در حالی که زنگ آغاز هفته سی و هفتم، فردا سه شنبه از ساعت 17 در شهرهای اصفهان، تبریز، مسجدسلیمان، تهران، کرمان، بوشهر، اردبیل و شیراز نواخته خواهد شد، جدال‌های حساسی در بالای جدول رقم می‌خورد که سرنوشت لیگ نفس‌گیر جاری تا حدود بسیاری هویدا می‌شود.
 
در همین چارچوب از ساعت 17 و به‌طور همزمان، ایرانجوان بوشهر و فولاد یزد یک دیدار نسبتاً تشریفاتی را برگزار خواهند کرد، نتیجه این دیدار برای بوشهری‌ها تأثیر چندانی نخواهد داشت اما نماینده یزد به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند و باید با امتیاز از این میدان خارج شود. 

در دیگر دیدار تشریفاتی این هفته نیز، نفت مسجدسلیمان میزبان خیبر خرم‌آباد خواهد بود، نتیجه این دیدار هیچ تأثیری به حال دو تیم و جدول رده‌بندی بازی‌ها ندارد و از سویی می‌توان این مصاف را خنثی‌ترین جدال هفته‌های انتهایی این رقابت‌ها خواند.
 
در تبریز، ماشین‌سازی که تنها یک گام با صعود به لیگ برتر فاصله دارد، مس رفسنجان را در مقابل خود می‌بیند که از روزنه‌های امیدی برای صعود برخوردار است، ماشین‌سازان نمی‌خواهند تکلیف صعودشان به هفته آخر و اما و اگرها کشیده شود و مطمئناً با تمام قوا برای برد و صعود به‌عنوان تیم دوم پای به میدان خواهند گذاشت، این بهترین خبر ممکن برای نفت آبادان، فجر سپاسی، خونه به خونه و مس کرمان است که یک رقیب را در مجاورت خود از دور خارج ببینند.

دیگر دیدار این هفته را گیتی پسند اصفهان مقابل پاس همدان برگزار می‌کند، گیتی پسند نیز نه وهم سقوط دارد و نه سودای صعود، اما پاس لبه تیغ را با تمام وجود خود حس می‌کند و به چیزی جز سه امتیاز میدان آرارات نصف‌جهان رضایت نخواهد داد. 

پارسه تهران نیز دیگر مصاف تشریفاتی این هفته را مقابل گل‌گهر سیرجان برگزار می‌کند، این دیدار نیز فرقی به حال سایر تیم‌های حاضر در جدول رده بندی ندارد.
 
در همین زمینه نساجی مازندران نیز میزبان آلومینیوم هرمزگان است، شاگردان از پیش سقوط کرده «عباس سرخاب» به قائم‌شهر رفته‌اند تا یک دیدار کاملاً تشریفاتی را برگزار کنند.
 
اما حساسیت جایی به اوج خود خواهد رسید که مس کرمان باید در خانه از صدرنشین صعود کرده این رقابت‌ها میزبانی کند، کرمانی‌ها سخت محتاج این سه امتیاز هستند و پیکان تهران نیز به کویر سفر کرده تا از حیثیت قهرمانی و لیگ برتری خود دفاع کند، مس کرمان ضمن اینکه باید دیدار خود را با برد پشت سر بگذارد، نیم نگاهی نیز به اردبیل و شیراز و رشت خواهد داشت. 

خونه به خونه بابل که سخت حسرت جایگاه و امتیازات از دست رفته را می‌خورد با کوهی از امید به اردبیل سفر کرده تا شهرداری را شکست داده و نیم نگاهی نیز به رشت داشته باشد تا شاید با توقف نفت آبادان، روزنه امیدی برای این تیم باز شود، شهرداری اردبیل هفته گذشته در آبادان گل‌باران شده بود و این موضوع می‌تواند اعتماد به نفس خونه به خونه را تا حدود زیادی بالا ببرد، اما نباید فراموش کرد که اردبیلی‌ها در این دیدار میزبان هستند.
 
فجر سپاسی شیراز اما، که تا هفته پیش در مکان سوم جدول محکوم به صعود بود، یک‌باره جای خود را به نفت آبادان داد تا آرزوهای این تیم و علاقه‌مندان شیرازی‌اش بر باد رفته و صعود را دور از دسترس ببینند، شیرازی در این هفته از آلومینیوم اراک میزبانی خواهند کرد و اگر می‌خواهند شانس حضور در لیگ برتر را از دست ندهند، باید با هر سه امتیاز از میدان خارج شوند و به امید بازی آخر خود در آبادان منتظر بمانند. 

در همین حال ممکن است تکلیف لیگ برتری‌ها در بازی این هفته مشخص شود و هفته انتهایی این رقابت‌ها تشریفاتی برگزار شود، در جایی که نفت آبادان میهمان داماش بی‌انگیزه و سقوط کرده است، شاگردان نادر دست‌نشان می‌توانند با کسب هر سه امتیاز خارج از خانه و در صورت توقف رقبای خود، جشن صعود را در رشت گرفته و با دست پر به آبادان باز گردند.
 
نفت اما سه حریف را در مجاورت و همسایگی خود می‌بیند و می‌داند توقف در رشت برای این تیم مرگ‌بار خواهد بود و به قیمت از دست دادن تمام امیدها و زحمات یک فصل برای آبادانی‌ها تمام خواهد شد. 

صعود نکردن آبادانی‌ها به لیگ برتر بسیار سخت‌تر از صعود کردنشان است، چراکه راه زیادی تا لیگ برتر نمانده و نادر دست‌نشان این را به خوبی می‌داند که لیگ برتر در گروه دستان خود اوست و مطمئناً در صورت میسر نشدن این مهم، تنها اوست که نوک پیکان حملات و انتقادات قرار خواهد داشت.

نفتی‌ها می‌توانند با تکیه بر تجربه متوسل‌زاده و بازیکنان تکنیکی همچون امیر زلیکانی و محمد پورمحمد، همچنین خط دفاعی مستحکم خود خیلی راحت پیروز میدان رشت باشند.

در حال حاضر نفت آبادان با 58 امتیاز در تعقیب ماشین‌سازی تبریز 60 امتیازی ا‌ست، و تیم‌های فجرسپاسی شیراز با 57 و خونه به خونه با 56 امتیاز در تعقیب این تیم هستند، همچنین دو تیم مس کرمان و رفسنجان با 55 امتیاز مترصد توقف این تیم‌ها به سر می‌برند.

باید منتظر ماند و دید که آبادانی‌ها در این هفته تیر خلاص را خواهند زد یا به امید هفته آخر در آبادان، در مقابل هواداران پرشور خود و در برابر فجرسپاسی می‌نشینند.
 
 هفته سی و هفتم لیگ دسته اول فوتبال فردا به طور همزمان از ساعت 17 در شهرهای اصفهان، تبریز، مسجدسلیمان، تهران، کرمان، بوشهر، اردبیل و شیراز برگزار خواهد شد که در این بین نفت مسجدسلیمان در خانه میزبان خیبر خرم‌آباد  است و نفت آبادان در رشت به مصاف داماش گیلان خواهد رفت.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار