تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۲۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌و‌پرورش خوزستان عنوان کرد:
ریزش 50 درصدی استقبال دانش‌آموزان از المپیادهای علمی
استقبال دانش‌آموزان از المپیادهای علمی امسال نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته، به‌طوری‌که از حدود پنج هزار شرکت‌کننده در سال گذشته به 2 هزار و 247 نفر در سال جاری رسیده است
رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: استقبال دانش‌آموزان از المپیادهای علمی امسال نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته، به‌طوری‌که از حدود پنج هزار شرکت‌کننده در سال گذشته به 2 هزار و 247 نفر در سال جاری رسیده است.
 
جمال حیدری اظهار کرد: با برگزاری المپیادهای علمی در سطح منطقه‌ای، 91 دانش‌آموز از میان 2 هزار و 247 شرکت‌کننده به مرحله استانی راه پیدا کردند.
 
وی افزود: 91 داوطلب در هشت رشته شیمی، کامیپوتر، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی، فیزیک، اخترفیزیک و زیست‌شناسی در مرحله استانی المپیاد طی چهار روز از 8 تا 12 اردیبهشت‌ماه در دبیرستان شهید بهشتی ناحیه چهار به رقابت پرداختند که نتایج راه‌یافتگان به مرحله کشوری خردادماه اعلام می‌شود.
 
رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که هدف از برگزاری این المپیادها تشویق دانش‌آموزان به حضور گسترده در رویدادهای علمی به‌منظور تقویت روحیه پژوهش و نوآوری در دانش‌آموزان است، در خصوص ویژگی‌های المپیاد امسال گفت: آزمون‌ها در فضایی بسیار مناسب از نظر دسترسی به امکانات و با آرامش برگزار شد.
 
حیدری با اشاره به کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در المپیادهای علمی امسال، تصریح کرد: سال گذشته حدود پنج هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند و 90 نفر در مرحله استانی پذیرش شدند اما امسال 2 هزار و 247 نفر شرکت‌کننده در مرحله منطقه‌ای حضور پیدا کردند که از این تعداد 91 نفر برای حضور در مرحله استانی پذیرش شدند.
 
وی درباره برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای افزایش سطح آمادگی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مرحله کشوری المپیاد، گفت: همایشی برای تجلیل از برگزیدگان در مرحله کشوری برگزار می‌شود؛ همچنین برای هر رشته دبیرخانه مستقلی ایجاد شده است که این دبیرخانه برای برگزیدگان استانی هر رشته کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.
 
رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که امسال هیچ دانش‌آموزی از استان برای شرکت در المپیاد نانو ثبت‌نام نکرد، گفت: با توجه به این امر امسال المپیاد نانو در استان برگزار نشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار