تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۲۲۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رواج پدیده «شغل فروشی» در کاریابی‌ها
بروز پدیده "شغل فروشی" آسیب بزرگ در واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها است
مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه واگذاری امورات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها فساد زیادی را به همراه دارد گفت: بروز پدیده "شغل فروشی" آسیب بزرگ در واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها است.

 فرامرز توفیقی در واکنش به زمزمه واگذاری امورات  بیمه بیکاری به کاریابی‌ها گفت: این موضوع عواقب بدی به همراه دارد. اینکه در حال حاضر امور بیمه بیکاری در دست ادارات تعاون،کار و رفاه است می تواند روند دقیقی را دنبال کند.

 وی از پدیده "شغل فروشی" به عنوان آسیب بزرگ در این حوزه یاد کرد و افزود: زمانی که یک واسطه برای بیمه بیکاری و اشتغال مجدد وجود داشته باشد پدیده "شغل فروشی" رواج می‌یابد. در حال حاضر هم این پدیده در برخی از کاریابی‌ها وجود دارد و هستند افرادی که از این روند موجود در کاریابی‌ها گله می‌کنند.

این فعال کارگری ایجاد اشتغال در کشور را وظیفه دولت دانست و گفت: با توجه به اجبارهایی که از سوی قانون اساسی در خصوص اشتغال وضع شده است، قطعا تا زمانی که فردی نتواند شغلی پیدا کند باید بتواند خانواده را از طریق دریافت مستمری و حقوق بیکاری تأمین کند. ارتقای توانمندی بیکاران باید در کنار بیمه بیکاری لحاظ شود و حمایت مادی صرفا برای افراد جویای کار مناسب نیست.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در ادامه درباره معیشت نیروی کار افزود: دولت باید بتواند در بازار عرضه و تقاضای جدید ایجاد کند تا اقتصاد به گردش در بیاید. با از بین رفتن توازن بین مزد و قیمت‌ها، قدرت خرید کارگران به شدت افت کرده است. زمانی که حقوق‌بگیران دریافتی های مناسبی نداشته باشند، تقاضا به حداقل می رسد و نرخ تورم کاهش‌می‌یابد. این کاهش به همراه حفظ قدرت خرید نیست، بلکه با از بین رفتن توان خرید جامعه اتفاق می‌افتد.

توفیقی ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها برای خروج از رکود حقوق‌ها را چندین برابر می‌کنند اما در حال حاضر کارگران و حقوق بگیران در کشور ما قدرت خرید ندارند و افزایش حقوق و دستمزد جزو سیاست‌های خروج از رکود دولت نیست.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار