تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید بیش از پنج هزار تن ماهی گرمابی در دزفول و شوش
رییس اداره شیلات دزفول از تولید پنج هزار و 651 تن ماهی گرمابی در شهرهای شوش و دزفول در سال گذشته خبر داد
رییس اداره شیلات دزفول از تولید پنج هزار و 651 تن ماهی گرمابی در شهرهای شوش و دزفول در سال گذشته خبر داد.

امان الله باقریان روز چهارشنبه افزود: در شهرستان شوش 145 مزرعه پرورش ماهی گرمابی با وسعت یکهزار و 130 هکتار وجود دارد که در سال گذشته چهار هزار و 321 تن ماهی گرمابی در این مزارع پرورش ماهی تولید شد.

وی با اشاره به وجود یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با وسعت پنج هزار مترمربع در شوش گفت: در شهرستان دزفول نیز 11 مزرعه پرورش ماهی گرمابی به وسعت 347 هکتار وجود دارد که این مزارع در سال گذشته یک هزار و 330 تن ماهی گرمابی تولید کردند.

باقریان وسعت مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دزفول را پنج هزار مترمربع دانست و گفت: استان خوزستان با تولید 54 هزار و 248 تن ماهی گرمابی رتبه دوم کشور را از نظر تولید این نوع ماهیان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هر هکتار مزرعه پرورش ماهی 2 تا سه فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند گفت: در استان خوزستان 13 هزار و 850 نفر در زمینه پرورش ماهی فعالیت دارند.

باقریان گفت: پرورش ماهیان سردابی در خوزستان از چند سال پیش آغاز و در حال توسعه می باشد که در سال گذشته بین 130 تا 150 تن ماهی سردابی در استان خوزستان تولید شده است.

رییس اداره شیلات دزفول همچنین از اجرای طرح تولید بصورت متراکم در شمال خوزستان با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و امور آب ناحیه شمال غرب خوزستان خبر داد و گفت:با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب بیشترین تولید را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر ارائه آموزش های لازم برای آبزی پروران شمال خوزستان جهت اجرای این طرح گفت:در راستای آموزش کار با سیستم های فوق متراکم مداربسته جهت اجرای این طرح همایشی با حضور پرورش دهندگان ماهی شمال خوزستان و مسوولان شیلات کشور در مرکز علمی کاربردی دزفول برگزار و پروفسور پائولو برنی از متخصصان پرورش ماهی از ایتالیا و استاد دانشگاه آموزش های لازم را به آبزی پروران ارائه کرد.

وی افزود:امروز نیز بصورت عملی نحوه سونوگرافی ماهیان خاویاری در مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دزفول به آبزی پروران شمال خوزستان آموزش داده شد.

رییس اداره شیلات دزفول گفت:شیلات دزفول با همکاری شهرداری دزفول و شیلات خوزستان در حال مکان یابی بازارچه مرکزی عرضه آبزیان در شهرستان دزفول می باشد که امیدواریم با همکاری شهرداری ظرف 2 ماه آینده این بازارچه برقرار شود.

باقریان همچنین گفت:در شوش و دزفول 135 مزرعه غیرمجاز پرورش ماهی در حاشیه عجیروب و دز در حال فعالیت است که از سالهای اقدام به پرورش ماهی کرده اند .

وی افزود:با توجه به اینکه این پرورش دهندگان اعلام آمادگی خود را برای مجوزدار کردن این مزارع اعلام کرده اند از سازمان آب و برق خوزستان تقاضا می شود جهت تامین آب مورد نیاز این مزارع و مجوزدارکردن آنها همکاری لازم را با آنها داشته باشند تا این افراد قانونمند فعالیت کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار