تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۲۳۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقلال خوزستان "قهرمان ليگ برتر" شد/ جام "آبى" و "لسترى" شد
تیم فوتبال استقلال خوزستان با پیروزی مقابل ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران رسید
هفته سی‌ام لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
جمعه 24 اردیبهشت 95 – ساعت: 18
استقلال خوزستان 2 – ذوب‌آهن اصفهان 0
گل‌ها: رحیم زهیوی (55 و 59)
داور: محسن ترکی
کمک‎داوران: محمدرضا ابوالفضلی و تورج عیوض‌محمدی
اخطار: فرشاد سالاروند، حکیم نصاری (استقلال) – محمدرضا عباسی (ذوب‌آهن)
تماشاگر: 40 هزار نفر

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، دانیال ماهینی، محمد طیبی، موسی کولی‌بالی، عقیل کعبی، حکیم نصاری، میثم دورقی (43- فیلیپه برتولدو)، فرشاد سالاروند (65- روح‌الله سیف‌اللهی)، حسن بیت‌سعید، فرشاد جانفزا (75- پیمان شیرزادی) و رحیم زهیوی
سرمربی: عبدالله ویسی

ذوب‌آهن اصفهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، ولید اسماعیل، هادی محمدی، علی همام، قاسم حدادی‎فر (71- مهدی رجب‌زاده)، محمدرضا حسینی، مهدی مهدی‎پور، دانیال اسماعیلی‎فر (58- مرتضی تبریزی)، مسعود حسن‎زاده و محمدرضا عباسی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال خوزستان

خلاصه بازی
تیم فوتبال استقلال خوزستان با پیروزی مقابل ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران رسید.

عبدالله ویسی برای این دیدار خانگی، جلال عبدی، فیلیپه برتولدو و پیمان شیرزادی را از ترکیب تیم برنده بازی با پدیده خارج کرد تا با حضور فرشاد جانفزا، دانیال ماهینی و حکیم نصاری، چهره‌ای تهاجمی‌تر به‌خود بگیرد. یحیی گل‌محمدی نیز ترجیح داده بود که در نیمه نخست از وجود مهدی رجب‌زاده باتجربه استفاده نکند تا با استفاده از یاران جوانش در هوای گرم اهواز مقابل استقلال خوزستان قرار بگیرد.

اولین خطر جدی با ضربه سر عقیل کعبی مدافع پیش‌تاخته استقلال خوزستان خلق شد که مدافعان ذوب این توپ را دفع کردند. یاران استقلال که بازی را تهاجمی آغاز کرده بودند، در دقیقه 9 غافلگیر شدند ولی ضربه پای چپ خطرناک محمدرضا حسینی از کنار دروازه میزبان گذشت تا هواداران خوزستانی نفس راحتی بکشند.

شاگردان ویسی پس از دقایقی که توپ و میدان در اختیار بازیکنان ذوب‌آهن قرار گرفته بود، رفته رفته به بازی برگشتند و در دقیقه 16 با ضربه سر میثم دورقی تا آستانه فتح دروازه حریف پیش رفتند اما توپ از بالای دروازه ذوب عبور کرد. میثم دورقی در دقیقه 24 نیز با ضربه محکم پای چپ، ورزشگاه را نیم‌خیز کرد اما شوت این بازیکن به خارج رفت. ضربه سر رحیم زهیوی در دقیقه 34 که با واکنش عالی رشید مظاهری به کرنر رفت، آخرین فرصت جدی گلزنی استقلالی‌ها در نیمه اول بود.

استقلال خوزستان در اواخر نیمه نخست، میثم دورقی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد و فیلیپه برتولدو برزیلی جایگزین وی شد و یک دقیقه پس از خروج دورقی روی اشتباه بازیکنان استقلال یک فرصت گلزنی نصیب ذوب‌آهن شد که این موقعیت راهی به دروازه میزبان پیدا نکرد تا نیمه اول بدون گل مساوی تمام شود.

شروع نیمه دوم با حملات متوالی ذوب‌آهن همراه بود و برای دقایقی ترس و دلهره بر سکوهای ورزشگاه غدیر حاکم شد. ذوب‌آهن در سه دقیقه طوفانی صاحب سه موقعیت گلزنی شد اما ضربات خطرناک اسماعیلی‌فر، حسن‌زاده و حسینی با مقاومت دروازه‌بان و خط دفاعی استقلال دفع شدند تا تیم میزبان با سپری کردن این دقایق پرفشار به یکباره ورق بازی را برگرداند.

رحیم زهیوی مهاجم زهردار استقلال خوزستان طی چهار دقیقه دوبار از پاس‌های برتولدو و کعبی استفاده کرد و دروازه مظاهری را دوبار گشود تا استادیوم غدیر را غرق در شادی کند.

بازیکنان استقلال خوزستان پس از زدن گل دوم با ارائه یک بازی منطقی به دفاع از گل‌های زده پرداختند و با حمایت 40 هزار تماشاگر خونگرم خوزستانی ضمن حفظ دروازه خودی توانستند روی ضدحملات چند فرصت جدی را نیز روی دروازه حریف خلق کنند اما این فرصت‌ها با خوش‌شانسی ذوب‌آهن راهی به دروازه این تیم پیدا نکردند تا استقلال خوزستان با همان پیروزی دو بر صفر جام قهرمانی لیگ پانزدهم را تصاحب کند.

شرح گل‌ها
1-0 (استقلال): ارسال فیلیپه برتولدو از جناح چپ با پرواز رحیم زهیوی و ضربه سر تماشایی این بازیکن به زیر طاق دروازه ذوب‌آهن خورد و از خط عبور کرد تا رشید مظاهری را میخکوب کند.

2-0 (استقلال): این بار نفوذ عقیل کعبی از جناح چپ و پاس به بیرون این بازیکن با ضربه دیدنی پای چپ رحیم زهیوی همراه شد تا دروازه ذوب‌آهن طی چهار دقیقه برای دومین بار گشوده شود و شادی زایدالوصفی به سکوهای ورزشگاه هدیه شود.

مرجع / خوزستان اسپرت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
از رامهرمز
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
0
درود بر این سرمربی بی ادعای رودزردی و رامهرمزی خوزستان
کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
1
4
الهی شکر. همین که به استقلال و پرسپلیس نرسید خوبه
مهاجر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
امیدواریم این پیروزی پلی باشد برای اتحاد و همدلی همه خوزستانی ها و خوزستان نشین ها و رسیدن به قله های پیشرفت در همه زمینه ها..انشاالله
:
:
:
آخرین اخبار