تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان خبر داد:
ایجاد مراکز جدید علمی کاربردی در 4 شهر خوزستان
رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با بیان این‌که برخی شهرستان‌ها با وجود داشتن پتانسیل‌های فراوان در 20 سال گذشته از مرکز علمی کاربردی برخوردار نبوده‌اند، از برنامه این دانشگاه برای تأسیس مراکز جدید در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت‌آزادگان در سال 95 خبر داد.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: با توجه به رشته‌های جدیدی که در بهمن‌ماه 94 برای مراکز علمی کاربردی استان تعریف شد، حدود پنج هزار دانشجو در نیم‌سال دوم 95 ـ 94 در دانشگاه علمی‌کاربردی استان پذیرش شدند.

وی از جمله رشته‌های جدید در این مراکز را مهندسی برق، مهندسی مکانیک، کاردانی فنی مکانیک، کاردانی فنی ابراز دقیق، شبکه‌های انتقال و توزیع برق و ... عنوان کرد و گفت: درخواست راه‌اندازی دوره‌های جدید در سال 95 به شورای گسترش استان ارائه شده است؛ همچنین به دنبال ایجاد مراکز علمی کاربردی در مناطق و شهرستان‌هایی مانند خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان هستیم که در 20 سال گذشته علی‌رغم پتانسیل‌های خوب فاقد مرکز بوده‌اند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با اشاره به این‌که اخیرأ مرکز علمی کاربردی علوم قضایی در حوزه دادگستری استان با سه رشته‌ی کاردانی و پذیرش حدود 100 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: در شهرهای آبادان و خرمشهر به دنبال ایجاد مرکز علمی ‌کاربردی در زمینه‌ی گمرکات، صادرات و واردات و در دشت‌آزادگان نیز طی مذاکراتی با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای درصدد تأسیس مرکزی در زمینه‌ی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستیم که مناطق هویزه، سوسنگرد و حمیدیه را تحت پوشش قرار دهد.

حسین‌زاده تصریح کرد: با توجه به امکاناتی که در مراکز علمی کاربردی خوزستان وجود دارد، نشست‌هایی با هیأت‌های آموزشی عراق برگزار کرده‌ایم که در زمینه‌ی حفاری و نفت و گاز باتوجه به امکانات مهارتی خوب در استان، از عراق در مرکز علمی کاربردی حفاری دانشجو پذیرش کنیم.

وی همچنین در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده در موضوع رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی استان، گفت: در خوزستان 32 مرکز علمی کاربردی وجود دارد که در سال 94، 2 مرکز از کیفیت آموزش بالایی برخوردار نبودند و از سوی کمیسیون هیأت نظارت به آن‌ها تذکر داده شد؛ همچنین این مراکز در سال 95 رشته جدید نخواهند داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار