تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۴۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معلمی که بعد از 50 سال با عشق و علاقه در کلاس درس حاضر می‌شود
عبدالرسول صدری نژاد از معلمان با سابقه خوزستانی 50 سال است که در مدارس مختلف با عشق و علاقه به کار تدریس مشغول است
عبدالرسول صدری نژاد از معلمان با سابقه خوزستانی 50 سال است که در مدارس مختلف با عشق و علاقه به کار تدریس مشغول است.

او فارغ التحصیل در رشته شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز است و در حال حاضر کارشناس آزمایشگاههای دوره های اول و دوم دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی است.

صدری نژاد  افزود: 10 سال فعالیت در مدارس استان فارس، مراکز فنی اهواز ، هنرستان شهدا و فتح المبین رازی از جمله سابقه های کاریم است و در مجموع 50 سال عمرم را به تربیت علمی دانش آموزان اختصاص داده ام.

صدری نژاد ادامه داد: علاوه بر انجام شغل معلمی در زمینه طرح های جامعه شناسی از جمله ایلات، عشایر، مراسم، سنت ها و شعرهای محلی به ویژه در ترانه ها و شعرهای قدیمی تحقیقاتی انجام داده و در انتظار فرصتی برای چاپ این مطالب هستم.

این معلم آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین به فرهنگ بومی و معماری خوزستان علاقه زیادی دارم و از ساختمان های در حال تخریب شدن عکس می گیرم.

وی گفت: در دوره خدمت به علت علاقه به محیط خدمت در نزدیکی عشایر، رفت آمد با خانواده های روستایی و دانش آموزان، فعالیت در آموزش و پرورش را برای آینده خود انتخاب کردم.

صدری نژاد با ابراز رضایت از شغل زیبای معلمی اظهار کرد: ساختن شش آزمایشگاه از طراحی تا تجهیز، شامل چهار آزمایشگاه برای مرکز فرزانگان و دو آزمایشگاه برای مرکز تیزهوشان شهید بهشتی اهواز شامل آزمایشگاه فیزیک و شیمی از جمله اقدامات کاریم بوده است.


این معلم آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش دبیران جوان تازه استخدام شده، انتقال تجربه ها و همکاری با برنامه های جشنواره خوارزمی و المیپادها از دیگر فعالیتهایم می باشد.

وی تصریح کرد: با کسب موفقیت دانش آموزان و هنرجویان سابق از انتخاب شغل و عملکرد خود احساس رضایت می کنم.

صدری نژاد افزود: در حال حاضر در مدارس و دانشگاهها فعالیت های آزمایشگاهی، کمتر مورد توجه قرار می گیرند و دبیران فیزیک و شمیی تجربه آزمایشگاه کمی دارند.

کارشناس آزمایشگاههای دوره اول و دوم دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی اهواز اظهار کرد: دبیران آزمایشگاه در جلسات اولیه آموزش به دانش آموزان دچار نقص هستند بنابراین با انتقال تجربه های خود، دبیران را در ارائه آموزش های بهتر و شناسایی نقاط قوت و ضعف هدایت می کنم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مزمن آموزش و پرورش این است که با توجه به تجارب چندین ساله، برای تربیت کارشناس و تکنسین آزمایشگاه تلاش چندانی صورت نمی گیرد و این نگرانی وجود دارد که بعد از پایان دوره کاری، به احتمال زیاد تمام تجهیزات و دستاوردها به علت نبود فرد جایگزین از بین برود.

صدری نژاد گفت: در مورد مدارس تیزهوشان همانگونه که بچه های تیزهوش با شرکت در دو کنکور وارد این مراکز می شوند دبیران هم باید تیزهوش باشند.


این معلم آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: یعنی دبیران نیز باید از طریق کنکور وامتحان ورودی مشغول به کارشوند تا پاسخگوی این دانش آموزان نخبه باشند.

وی اظهار کرد: در زمینه فعالیتهای آزمایشگاهی، وزارتخانه باید به تربیت تکنسین، متصدی و کارشناس آزمایشگاه اقدام کند و جنبه های تئوریک را کمرنگ کرده و در مقابل جنبه های کاربردی و عملی آزمایش ها را آموزش دهد.

کارشناس آزمایشگاههای دوره اول و دوم دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی اهواز گفت: مرکز تیزهوشان در دوره های اول تا سوم تجربی نسبتا خوب عمل کرده است ولی در سال های آخر دبیرستان تمام تمرکز کار بر روی تست زدن و کلاس های کنکور است.

وی اضافه کرد: شورای عالی آموزش و پرورش برای تقویت دانش آموزان و ارتقاء دانش آموزان نخبه باید وارد عمل شود و در این راستا پیشنهاد می شود دانش آموزان نخبه، در چهارچوب درس های رسمی آموزش و پرورش و امتحانات رسمی و نمرات قرا نگیرند و به صورت ویژه شناسایی و بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

صدری نژاد با تاکید بر حمایت از دانش آموزان نخبه ادامه داد: بسیاری از دانش آموزان نخبه، از دانشگاههای مهم ایران فارغ التحصیل و جذب مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشورهای اروپایی و یا آمریکا شده اند و به ایران بازنگشته اند.

این معلم آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: دولت حمایت های خوبی از نخبگان به عمل آورده است و دانش آموزان با کسب رتبه در جشنواره خوارزمی یا در پژوهش های مورد حمایت مالی قرار گرفتند و وزارتخانه هم از این دانش آموزان پشتیبانی کرد.
وی گفت: دریافت های دانش آموزان از رسانه باعث تغییر رفتاری در دانش آموزان شده که ناگزیر با پیشرفت زمان ایجاد می شود.

صدری نژاد اضافه کرد: احترام گذاشتن به دبیر و معلم خود یک چیز فطری و تربیتی است و تربیت خانوادگی در احترام متقابل بین دانش آموزان و معلم، نقش مهمی دارد.

کارشناس آزمایشگاههای دوره اول و دوم دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اولیای دانش آموزان با داشتن تحصیلات آکادمیک و توجه به آموزش فرزندان از نظر تربیتی و رفتاری، تاثیر 80 درصدی خانواده ها و 15 درصدی مدرسه مشهود است.

وی ادامه داد: همچنین در طول دوره فعالیت خود با برگزاری آئین های تقدیر توسط هنرجویان 30 سال گذشته و جشن های روز معلم مورد تقدیر قرار گرفته ام.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه ام این است که در زمان نداشتن توانایی برای انجام کار، چه کسی میراث آزمایشگاه را نگهداری می کند و امید است تا آن زمان، آموزش و پرورش، تکنسین های مسلط و دلسوزی را تربیت کرده باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار