تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۲۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل و بیماری کشاورزان گلکار دزفول را متضرر کرده است
شیوع بیماری در مزارع گل دزفول در سال گذشته نیز خسارت سنگینی به کشاورزان گلکار این شهرستان وارد کرده است
مسوول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به نابودی 450 هزار شاخه گل در سیل فروردین ماه گفت:شیوع بیماری در مزارع گل دزفول در سال گذشته نیز خسارت سنگینی به کشاورزان گلکار این شهرستان وارد کرده است.

مسعود کرمی نژاد روز افزود:سیل اخیر موجب آبگرفتگی 30 هکتار از گلخانه های گل رز دزفول شد که این آبگرفتگی خسارت 100 درصدی به 450 هزار شاخه گل رز وارد کرد.

وی با بیان اینکه هیچیک از گلخانه های رز دزفول زیر پوشش بیمه نمی باشند گفت: میزان خسارت وارده سیل به گلخانه های گل رز دزفول سه میلیارد و 150 میلیون ریال برآورد شده است.

مسوول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت:در سال 93 نیز 33 میلیون شاخه گل رز در دزفول تولید شد که به دلیل بیماری میزان تولید گل رز به 20 میلیون شاخه گل کاهش یافت.

کرمی نژاد گفت:با توجه به اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مصرف بهینه آب در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شده و جهت صنعتی کردن گلخانه های سنتی تسهیلاتی به تولیدکنندگان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درخواست صدور مجوز جهت صنعتی کردن گلخانه ها ارائه شده و در حال طی مراحل اداری است گفت:در گلخانه های سنتی از هر مترمربع بین 15 تا 18 شاخه گل برداشت می شود درحالی که در گلخانه های صنعتی در هر متر مربع بیش از 150 شاخه گل تولید خواهد شد و افزایش عملکرد قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

وی سطح زیر کشت گل رز دزفول را 280 هکتار و سطح زیر کشت گل مریم دزفول را 110 هکتار اعلام کرد و گفت:شهرستان دزفول در تولید گل مریم در رتبه نخست کشور و در تولید گل رز رتبه دوم کشور را دارد.

سالانه حدود 20 میلیون شاخه گل مریم در دزفول تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار