تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۲۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت کارگران شرکت صابون سازی خرمشهر؛ هر روز بدتر از دیروز
کارگران از کار بیکار شده شرکت صابون سازی خرمشهر روز دوشنبه در تماس با ایرنا، اقدام مسئولان استانی و محلی برای حل مشکلات خود را خواستار شدند
کارگران از کار بیکار شده شرکت صابون سازی خرمشهر روز دوشنبه،  اقدام مسئولان استانی و محلی برای حل مشکلات خود را خواستار شدند.

کارگران بیکار شده شرکت صابون سازی خرمشهر چهار سال است که به امید راه اندازی مجدد کارخانه صابون سازی و دریافت مطالبات خود از راه های قانونی پیگیر هستند و چند مدتی نیز از این وضعیت به تنگ آمده و تجمع های صنفی آرامی را روبروی صنفی برگزار می کنند.

آنان گفتند:تاکنون پنج بار مزایده شرکت صابون سازی خرمشهر انجام شده ولی به رغم اینکه یکی از متقاضیان برنده این مناقصه شده و 10 میلیارد ریال نیز به حساب دستگاه های مسئول واریز کرده است، مشکل پرداخت نشدن معوقات و حقوق کارگران همچنان به قوت خود باقی است.

یکی دیگر از کارگران نیز در این خصوص گفت:در نشستی که با یکی از مسئولان قضایی شهرستان برگزار شد، وی به نقل از یکی از مسئولان کشوری گفت که کارگران این شرکت بیش از این پیگیر حل شدن مشکل شرکت صابون سازی نباشند.

وی گفت:امروز نیز نماینده کارکنان از کار بیکار شده شرکت صابون سازی در مراجعه به دستگاه های محلی دست خالی برگشت و کسی جوابگو نبود.

یکی دیگر از کارگران این شرکت به ایرنا گفت:کارخانه شرکت صابون سازی خرمشهر در گذشته بیش از ۳۰۰ کارگر داشت برخی از آنها در شرف بازنشستگی بودند.

'م- بحرانی' افزود:چهار سال به بازنشستگی ام مانده بود که کارخانه تعطیل شد و وضعیت بازنشستگی من نیز در بلاتکلیفی به سر برسد.

کارخانه صابون سازی خرمشهر با برند یاس یکی از تولیدکنندگان مرغوب ترین نوع مواد شوینده کشور بود که دهه 70 توانست در جایگاه صادرکننده نمونه به کشورهای منطقه ظاهر شده و حتی در بازارهای اروپا نیز رقابت کند.

بنیادشهید که متولی این شرکت به شمار می آمد سال 1387 آن را به بخش خصوصی واگذار کرد، سال 1390 در حالی که همچنان این شرکت بازار داخلی و کشور همسایه یعنی عراق را در اختیار داشت اعلام ورشکستگی و تعطیلی کرد که نتیجه آن اخراج کارگران بومی بسیاری با حقوق معوق بود.

بیش از 50 نفر از کارکنان این شرکت چندین مرحله برای احقاق حق خود اعتراض کردند و با وجود پیگیری های مسئولان، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی تاکنون به حق خود نرسیدند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نادر سهرابی
|
Finland
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
سلام اینها همه نشان دهنده این ایت که در قانون و اجراء ضعف مفرط حکمفرماست و اگر این چنین است نیاز به اصلاح قانون جدید توسط مجلس است و مجریان قانون است. بدیهی است در غیر اینصورت رابطه حکمفرماست. 95/02/29
:
:
:
آخرین اخبار