تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار مادر با فرزند شهیدش پس از 35 سال انتظار
مادر شهید «بالااوغلان عباس زاده قره تپه» از شهدای استان اردبیل با حضور در شوش خوزستان پس از 35 سال مزار فرزندش را به آغوش کشید
مادر شهید «بالااوغلان عباس زاده قره تپه» از شهدای استان اردبیل با حضور در شوش خوزستان پس از 35 سال مزار فرزندش را به آغوش کشید.


پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس پس از قریب 35 سال فروردین ماه امسال در یکی از روستاهای شهرستان شوش در شمال استان خوزستان شناسایی شد.

بالااوغلان عباس زاده قره تپه اهل اردبیل و از نیروهای کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که چهارم آبان ماه سال 1359 در بمباران توپخانه دشمن در یکی از یگان های نظامی اطراف ایستگاه سبزآب شوش به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از شهادت به درون کانال آبیاری پرتاب و پس از طی حدود 20 کیلومتر در اطراف روستای سید راضی توسط اهالی روستا به عنوان شهید دفن شد.

مادر این شهید والامقام که روز دوشنبه به همراه جمعی از مسوولان و مردم شهید پرور اردبیل به استان خوزستان و روستای سیدراضی شوش سفر کرده پس از سالها مزار فرزندش را به آغوش کشید.

وی گفت:فرزندم را در راه خدا هدیه کردم و خون پاکش در راه میهن اسلامی ریخته شد تا اسلام و انقلاب پاینده بماند.

فرمانده تیپ 40 سراب اردبیل نیز در این آیین که در گلزار شهدای روستای سید راضی شوش برگزار شد گفت:خون شهدا نظام اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کرد.

محمد مختاری عزت و اقتدار نظام اسلامی را حاصل خون شهدا دانست و افزود:موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای و عرصه های مختلف جهانی خون شهداست که هموراه باید گرامی داشته شوند.

وی افزود:خطه خوزستان و شهرستان شوش معطر به خون شهدایی است که مردانه در مقابل دشمن ایستادند و دشمن را به زانو در آوردند.

فرماندار شهرستان شوش نیز در این آیین در سخنانی گفت:شهدا مایه عزت و افتخار مردم ایران بوده و کمال ، سعادت و سرافرازی ایران اسلامی به واسطه خون شهدا حاصل شده است.

رضا نجاتی همچنین خطاب به مادر این شهد والامقام گفت:مردم شوش و اهالی روستای سید راضی این شهرستان از پیکر فرزند شهید شما به عنوان امانتی گرانقدر محافظت کردند.

در این آیین که مدیر کل بنیاد شهید خوزستان ، رییس بنیاد شهید اردبیل ، جمعی از فرماندهان نظامی و نیز اهالی روستای سیدراضی و جمعی از خانواده معظم شهدای شهرستان شوش حضور داشتند آیین مرثیه سرایی در جوار مزار این شهید در گلزار روستای سید راضی برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش نیز گفت:بزرگان و شیوخ روستای سید راضی شوش از سال گذشته هویت این شهید والامقام را به بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان اطلاع داده و اخیرا در مکاتبه با بنیاد شهید اردبیل مشخصات و هویت وی شناسایی و مورد تایید قرار گرفت.

علی الوار افزود:در پی شناسایی هویت این شهید با بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل هماهنگی شد تا خانواده این شهید والامقام را شناسایی کنند.

روستای سید راضی از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

شهرستان شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار