تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر خبر داد:
برگزاری 240 برنامه در سالروز آزاد‌سازی خرمشهر
رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: در سالروز بزرگداشت آزاد‌سازی خرمشهر، حدود 240 برنامه اجرا می‌شود
رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: در سالروز بزرگداشت آزاد‌سازی خرمشهر، حدود 240 برنامه اجرا می‌شود.

ثامر چنعانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: روز سوم خرداد سند افتخار، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است، که باید آن را به عنوان یکی از ایام‌الله دانست.

وی ادامه داد: بعد از عزل بنی‌صدر در تیرماه سال 60 به بعد، وحدت و یگانگی خوبی بین سپاه، ارتش و آحاد جامعه تشکیل شد که بعد‌ها سبب پیروزی در عملیات‌های بزرگی شد.

دبیر ستاد برگزاری سالروز آزاد‌سازی خرمشهر خاطرنشان کرد: عراق برای به سلطه کشیدن ایران به‌ویژه آبادان و خرمشهر نقشه‌هایی را طراحی کرده و موانع زیادی را به‌کار برده بود اما توکل، غیرت و وحدت رزمندگان تمام معادلات را بر هم زد و سبب پیروزی و در ‌‌نهایت آزاد‌سازی خرمشهر شد.

رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر در رابطه با کمیته‌های اجرایی برنامه‌های سوم خرداد گفت: کمیته ایثارگران بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته فرهنگی و هنری بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته فضا‌سازی برنامه‌ها بر عهده شهرداری، کمیته اطلاع‌رسانی بر عهده مرکز دفاع مقدس، کمیته امنیتی بر عهده نیروهای مسلح، کمیته پشتیبانی بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند و نیروهای مسلح بر عهده پایگاه دریایی است.

چنعانی اظهار کرد: شب سوم خرداد که مصادف با ولادت منجی عالم بشریت است، در صحن شهدا، جشنی با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود و در صبح روز سوم خرداد رزمایش بزرگ و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌روز بزرگداشت آزاد‌سازی خرمشهر، حدود 240 برنامه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: جشن با نوای کاروان، همایش دستاوردهای عملیاتی، رونمایی از کتاب شهید عبدالرضا موسوی، برگزاری جشنواره تئا‌تر فتح خرمشهر و افتتاح فروشگاه اتکا از مهم‌ترین برنامه‌ها هستند.

رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر متذکر شد: افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری نفت و گاز اروند از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سوم خرداد است که با حضور مسئولان کشوری انجام می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری سالروز آزاد‌سازی خرمشهر در پایان گفت: روز 31 اردیبهشت (جمعه صبح) همایش پیاده‌روی خانوادگی برگزار می‌شود که از طریق شبکه سوم سیما به‌نمایش در می‌آید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار