تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۸۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشن الفبا برای 100هزار دانش آموز خوزستانی
جشن الفبا یا جشن شکرگزاری توانایی خواندن و نوشتن برای بیش از 100 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در پایان سال تحصیلی در مدارس استان برگزار شد
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان از برگزاری جشن شکرگزاری توانایی خواندن و نوشتن (جشن الفبا) برای بیش از 100 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس استان خبر داد.

اردشیر شجاعی اظهار کرد: جشن الفبا یا جشن شکرگزاری توانایی خواندن و نوشتن برای بیش از 100 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در پایان سال تحصیلی در مدارس استان برگزار شد.

وی افزود: هر ساله دانش‌آموزان پایه اول پس از یک سال آموزش در پایان سال به شکرانه کسب توانایی خواندن و نوشتن در این جشن شرکت می‌کنند. تلاش می‌کنیم این جشن‌ها مراسم‌هایی شاد و خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان باشد زیرا این جشن در خاطر بچه‌ها می‌ماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های این جشن گفت: در این جشن علاوه بر برگزاری سرود و تقدیر از برخی دانش‌آموزان، گروهی از دانش‌آموزان برای نشان دادن تسلط خود بر خواندن و نوشتن یک متن را به‌صورت نمادین قرائت کردند.

شجاعی با بیان این‌که هر سال تعداد دانش‌آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته به‌طور میانگین بین یک‌هزار و 500 تا 2 هزار و 500 نفر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تعداد ورودی دانش‌آموزان پایه اول امسال نسبت به پارسال حدود 2 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار