تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۸۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد:
رتبه نخست دزفول از نظر تولید گل مریم در کشور
دزفول در تولید گل مریم در رتبه نخست کشور و در تولید گل رز در رتبه دوم کشور است به طوری که سالانه ۲۰ میلیون شاخه گل مریم در دزفول تولید می شود
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: دزفول در تولید گل مریم در رتبه نخست کشور و در تولید گل رز در رتبه دوم کشور است به طوری که سالانه ۲۰ میلیون شاخه گل مریم در دزفول تولید می شود.

علی کرمی اظهار کرد: سطح زیر کشت گل رز در دزفول ۲۸۰ هکتار و سطح زیر کشت گل مریم دراین شهرستان ۱۱۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه شهرستان دزفول در تولید گل مریم در رتبه نخست کشور و در تولید گل رز از رتبه دوم کشور برخوردار است، افزود: در طول هر سال ۲۰ میلیون شاخه گل مریم در دزفول تولید می شود.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول، میزان تولید گل رز در سال ۹۳ را ۳۳ میلیون شاخه عنوان کرد که درسال ۹۴ به دلیل مشکلات فراوان از جمله بیماری میزان تولید گل رز به ۲۰ میلیون شاخه گل کاهش یافت.

کرمی در ادامه در خصوص میزان خسارت سیل فروردین ماه در شهرستان دزفول به تولیدات گل و گیاهی این شهرستان، گفت: سیل اخیر موجب آبگرفتگی ۳۰ هکتار از گلخانه های گل رز دزفول شد که این آبگرفتگی خسارت ۱۰۰ درصدی به ۴۵۰ هزار شاخه گل رز وارد کرد که خسارت ریالی آن بیش از سه میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از گلخانه های رز دزفول زیر پوشش بیمه نیستند، عنوان کرد: در حال حاضر درخواست صدور مجوز جهت صنعتی کردن اين گلخانه های سنتی ارائه شده و در حال طی مراحل اداری است تا در آینده نزدیک این مهم عملی شود.

کرمی در پایان یادآور شد: در گلخانه های سنتی از هر مترمربع بین ۱۵ تا ۱۸ شاخه گل برداشت می شود در حالی که در گلخانه های صنعتی در هر متر مربع حدود ۱۵۰ شاخه گل تولید خواهد شد که این تنها یکی از مزیت های صنعتی شدن گلخانه ها است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار