تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۲۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروانه بهره‌برداری واحد اول نیروگاه بوشهر صادر شد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از صدور پروانه بهره‌برداری برای واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به مدت ۵ سال توسط مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور خبر داد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از صدور پروانه بهره‌برداری برای واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به مدت ۵ سال توسط مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور خبر داد.

بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور به عنوان واحد قانونی نظارت بر ایمنی تاسیسات هسته‌ای و فعالیت‌های پرتوی کشور پس از انجام تمام مراحل بررسی، بازرسی و کنترل‌های قانونی پروانه بهره‌برداری را برای واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به مدت 5 سال صادر کرد.

وی ضمن تاکید بر  اهمیت این رویداد افزود: این موضوع برای شرکت روس اتم به عنوان پیمانکار و سازنده و شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی به عنوان بهره‌بردار اهمیت بسزایی دارد.

کمالوندی خاطرنشان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر طی فروردین ماه سال جاری حتی فراتر از ظرفیت اسمی خود معادل حدود 750000 مگاوات ساعت برق که خود معادل 4 درصد از کل برق ایران است، به شبکه برق کشور تحویل کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه از مهر ماه 1392 کار بهره‌برداری از این نیروگاه عملاً از شرکت پیمانکار به مهندسین ایرانی واگذار شده است، عنوان کرد: بر اساس قرارداد مربوطه پیمانکار موظف است به مدت 3 سال در کنار بهره‌بردار ایرانی خدمات مشاوره‌ای خود را ارائه کند که در طول این سال‌ها به تدریج از تعداد مهندسان روسی کاسته شده است.

کمالوندی با اشاره به اینکه در زمان تحویل نیروگاه حدود 270 مهندس روس کار مشاوره را بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این تعداد به کمتر از 60 نفر تقلیل یافته و طی ماه‌های آینده تا مهر ماه (پایان 3 سال) این افراد نیز به کار خود پایان داده و احتمالاً فقط تعداد کمی از مهندسان شرکت‌های پیمانکار جزء، بنا به درخواست شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی در حوزه‌های اصلی از جمله توربین و مخزن فشار خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهند کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار