تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناپدید شدن هواپیمای پرواز پاریس - قاهره با 66 سرنشین
این هواپیما به محض ورود به حریم هوایی مصر از دید رادارها محو شده است.
یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مصری " اجیپت ایر" که از پاریس به مقصد قاهره پرواز می کرد بامداد امروز (پنج شنبه) به محض ورود به آسمان مصر از رادارها محو گردید.فوری : ناپدید شدن هواپیمای پرواز پاریس - قاهره با 69 سرنشین

به گزارش  وب سایت روزنامه آمریکایی "یو اس ای تودی"، این هواپیما 66 سرنشین دارد که 56 نفر از آنها مسافر هستند. 30 مسافر پرواز این هواپیما مصری و 15 مسافر آن فرانسوی و باقی مسافران از ملیت های دیگر هستند.

در این هواپیما دو  مسافر عراقی و از هر کدام از کشورهای  بریتانیا،  بلژیک ،  کویت ،  عربستان سعودی، الجزایر، سودان، چاد و  کانادا یک مسافر حضور داشته اند.

طبق اعلام شرکت اجیپت ایر این هواپیما پس از ورود 10 مایلی به حریم هوایی مصر از دید رادارها محو شده است.

هنوز به طور رسمی درباره سرنوشت پرواز شماره MS804 خطوط هوایی "اجیپت ایر" اطلاع رسانی نشده است اما خبر مفقود شدن این هواپیمای مسافربری از رادارها به محض ورود به حریم هوایی مصر را  شرکت هواپیمایی "اجیپت ایر" در توییت خود اعلام کرده است. این هواپیما ساعت 23:21 (به وقت محلی) از فرودگاه شارل دوگل پاریس به مقصد قاهره پرواز کرده بود.

مقاماتی از شرکت هواپیمایی "اجیپت ایر " و نیز وزارت حمل و نقل مصر به خبرگزاری رویترز گفته اند نخستین احتمال درباره محو شدن این هواپیما از رادار احتمال سقوط آن به دریا است.

مسیر پرواز شماره MS 804  شرکت هواپیمایی "اجیپت ابر" از پاریس به مقصد قاهره

ناپدید شدن هواپیمای پرواز پاریس - قاهره با 66 سرنشین

در ماه مارس گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی " اجیپت ایر" مصر که از اسکندریه عازم قاهره بود از سوی یک مرد ربوده و به قبرس برده شد. بعدها مشخص گردید انگیزه فرد هواپیما ربا تروریستی نبوده و او انگیزه شخصی از این اقدام خود داشته است.

گفتنی است در 26 تیرماه سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای خطوط هوایی روسیه بر فراز آسمان مصر منفجر و سرنگون شده بود.

این هواپیما که 224 سرنشین داشت از شهر بندری شرم الشیخ مصر عازم سن پترز بورگ روسیه بود که در منطقه صحرای سینای مصر  سرنگون شد. همه سرنشینان این هواپیما که غالب آنها توریست های روسی بودند، در این حادثه کشته شدند. داعش مسئولیت بمبگذاری در این هواپیما را بر عهده گرفت.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار