تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش مطرح کرد
رشد ۵۰ درصدی میزان اعتبارات توسعه ورزش همگانی
مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از رشد ۵۰ درصدی میزان اعتبارات تخصیص داده شده به توسعه ورزش همگانی خبر داد.
محمدرضا اسد از توسعه ۵۰ درصدی اعتبارات تخصیص یافته به ورزش های همگانی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بودجه امسال وزارت ورزش و جوانان در حوزه همگانی و حمایت هایی که وزیر ورزش در بخش توسعه ورزش همگانی دارد، در این بخش نزدیک به ۵۰ درصد افزایش اعتبار را در سال جاری داشته ایم.

وی افزود: سعی می شود عمده اعتبارات در استان هایی که برنامه محور هستند، هزینه شود.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه اعتبارات هر ساله طبق روال سال های گذشته به هیئت ها اختصاص داده می شود، افزایش اعتبارات را منوط به ارائه طرح و برنامه دانست و گفت: قرار است امسال هر استانی که  پروژه تعریف کند یا به تعبیری برنامه محور باشد، برنامه خود را با تایید مدیر کل استان به وزارتخانه تحویل دهد و پس از تایید، اعتبار تخصیص  داده و با نظر کارشناسان وزارت ورزش، بودجه مستقیما به حساب هئیت واریز شود تا مردم بیشتر به سمت ورزش های همگانی سوق یابند.

جذب مشارکت در ورزش همگانی

اسد با بیان اینکه این اعتقاد که سلامت و شادابی مردم در گروه ورزش کردن در وزارت ورزش وجود دارد و در حوزه همگانی تنها به دنبال افزایش مشارکت مردم هستیم، افزود: تمام توان به کار گرفته و تمام دستگاه هایی که می توانند در جذب سرمایه به ورزش کمک کنند همچون شهرداری ها، بسیج، نیروهای مسلح و وزارتخانه های متعدد نیز مورد توجه قرار می گیرند تا سهم همه از ورزش های همگانی مشخص شود، از نیروهای آنها استفاده و مشارکت  مردم را در ورزش همگانی بالا رود.

این مدیر کل، جذب مشارکت بخش خصوصی را به عنوان راهکاری برای رفع مشکل زیرساخت ها دانست و عنوان کرد: برای توسعه زیرساخت ها باید به سمت جذب بخش خصوصی رفت چرا که دولت در سال ۹۴ و ۹۵ اعتبار کافی برای جذب اعتبار برای زیر ساخت را ندارد.

وی اضافه کرد: مدیریت توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش برای توسعه ورزش کشور به دنبال کمک و یا واگذاری به بخش خصوصی و استفاده از خیرین ورزشیار است که امیدواریم کمک کرده تا بتوان زیر ساخت های ورزش را تکمیل کرد.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از جذب اعتبار قابل توجه در بخش زیرساخت ها به کمک خیرین خبر داد و افزود: در سال ۹۴ و برای نخستین بار از خیرین ورزشیار کمک گرفته و اعتبار بسیار خوبی نیز جذب شد.

۳۵درصد رشد ورزش همگانی تا پایان سال ۹۵

اسد در ادامه عنوان کرد: در برنامه های ورزش همگانی رشد چشم گیری وجود داشته و کم کم  به سمت و سویی در حرکت است که تعداد بیشتری از مردم، ورزش منظم را به عنوان یک نیاز در برنامه روزانه خود احساس کنند.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان رشد ۳۵ درصدی ورزش همگانی در میان مردم تا پایان سال ۹۵ را پیش بینی کرد و گفت: ورزش همگانی در سال ۹۴ نسبت به ۹۳، یک رشد ۱۰ و نیم درصدی داشته و انتظار این است که در پایان سال ۹۵ رشد ۳۵ درصدی را در برنامه زندگی مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اولویت اصلی بحث توسعه ورزش های همگانی است، بیان کرد: در کل کشور برنامه های متعددی وجود دارد تا خانواده را در کنار هم ورزشکار کرد.

اسد اضافه کرد: سعی شده برنامه های خانوادگی مثل جشنواره های پیاده روی خانوادگی، در مناسبت هایی مختلف همچون پیاده روی سوم خرداد که در خرمشهر برگزار شد، را در سراسر کشور اجرا شود و همچنین برنامه ریزی شده که مسابقات خانوادگی مختلف در سراسر کشور برگزار و از برنامه محوری و خانواده محوری حمایت شود.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه « ورزش قهرمانی باید از دامن ورزش همگانی متولد شود» را یکی از اعتقادات و شعارهای ورزش های همگانی اعلام و در ادامه از «۱۳۴۵» به عنوان شعار ورزش همگانی برای سال ۹۵ یاد کرد.

وی توضیح داد: منظور از این شعار این است که هر ایرانی  باید سه جلسه در هفته به مدت ۴۵ دقیقه ورزش کند.

اسد در ادامه خبر از ساخت برنامه تلویزیونی برای نهادینه کردن این شعار میان خانواده ها را داد و گفت: با همکاری صداو سیما برنامه ای در حال ساخت است که قراراست به صورت زنده هر روز ۹ تا ۱۲ ظهر از شبکه ورزش بخش شود تا بتوان «۱۳۴۵» را در سال ۹۵ نهادینه کرد.

اجرای برنامه ایران جوان در ۱۰ استان

مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه اجرای برنامه ایران جوان را از مهمترین برنامه های بخش توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان برای سال ۹۵ دانست و اظهار کرد: در سال ۹۵ جشنواره ایران جوان را با همکاری وزارت ورزش  اجرا می شود که برای اجرای آن ۱۰ استان به صورت پایلوت انتخاب شدند.

وی توضیح داد: برای استان هایی که بیشترین جذب گردشگر را دارند، استان های ساحلی  مرزی، استان هایی که می توانند ورزش های مهیج و یا ورزش های آبی را در آنها اجرا کرد همچون استان خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، استان های شمالی مثل گیلان و گلستان، و استان آذربایجان شرقی در قالب همین طرح برنامه های مختلفی درنظر گرفته شده است.

اسد در پایان افزود: قرار است در تابستان  برنامه های متنوعی که سمت و سویش ورزش های آبی و ساحلی است در مرحله نخست در این استان ها اجرا شود تا جوانان را که بیشترین مخاطب اینگونه ورزش ها هستند جذب کنیم.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار