تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شفیعی خطاب به دانشجویان بسیجی:
مطالبه مستقیم رهبر معظم انقلاب جهاد علمی است
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ضمن توصیه جدی به دانشجویان بسیجی برای درس خواندن، گفت: "العلم سلطان" یعنی علم به صاحب خود اقتدار و غلبه می‌دهد، دست جامعه علمی دست برتر است؛ توجه داشته باشیم که جهاد علمی مطالبه‌ی مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی است و فراموش نکنید که علم محصول تلاش، مجاهدت و خستگی‌ناپذیری است.


  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی در جمع اعضای شورای بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه بابیان این حدیث نبوی که "دو نعمت ناشناخته‌اند؛ امنیت و تندرستی و زمانی که نباشند قدرشان دانسته می‌شود"، اظهار کرد: خداوند نعمت‌های فراوانی به انسان ارزانی داشته است لکن انسان مادامی‌که نعمتی دارد از توجه به داشته‌هایش غافل است تا این‌که آن نعمت از دست برود.

وی بابیان این‌که امام علی(ع) می‌فرماید "قیمت و بهای انسان بهشت است و اگر کسی به کمتر از این معامله کند ضرر کرده است"، ادامه داد: همه انبیاء و رهبران الهی آمدند که بگویند انسان نعمت‌هایی را که خداوند متعال به او ارزانی داشته، در چه مسیری استفاده کند. مأموریت رهبران الهی این بوده که استفاده صحیح از عمر، جوانی و داشته‌ها را به انسان یادآوری کنند. شما جوانان باید توجه داشته باشید که فرصت‌های بسیاری در اختیار دارید ولی این‌ها همیشه ماندگار نیستند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که این‌همه تأکید و تکرار از سوی رهبران الهی بر این موضوع به دلیل فراموشی و غفلت نوع بشر است، گفت: خیلی اوقات مشغولیات روزمره زندگی ما را از اصل غافل می‌کند. انسان‌های موفق آن‌کسانی هستند که از فرصت‌هایی که در اختیارشان است استفاده کرده‌اند.

شفیعی گفت: علامه شیخ شوشتری در پایان یکی از کتب فقهی‌اش نوشته؛ "این بخش را در طیاره نوشتم هنگام برگشت از سفر حج". یعنی علامه شیخ شوشتری بخش پایانی کتاب را در هواپیما و در زمانی که ازنظر بسیاری از ما وقت مرده و بلااستفاده است، نوشته‌اند. این نگاه و استفاده از فرصت‌ها است که امروز از ایشان ده‌ها کتاب، صدها مطلب علمی و هزاران برگ نوشته به‌جا مانده است درحالی‌که چه‌بسا بسیاری از انسان‌هایی که به سن علامه رسیده‌اند و هیچ خروجی و ثمری از عمر خویش نداشته‌اند.

وی خطاب به دانشجویان با تأکید بر این‌که از فرصت جوانی که در اختیاردارید استفاده کنید، افزود: عمر سپری خواهد شد انسان بیدار باشد یا خواب گردونه روزگار به حرکت خود ادامه می‌دهد، پس برد با کسی است که از این گذر استفاده کند. این‌یک نصیحت ملال‌آور نیست بلکه یادآوری این مهم است که عمر خواهد گذشت از آن به‌خوبی و شایستگی استفاده کنید.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و کارکردی که دانشجویان بسیجی می‌توانند در دانشگاه ایفا کنند، اشاره کرد و گفت: اگر بسیج یک اتاق متفاوت دارد، در اتاق متفاوت بسیج بناست چه اتفاقی رخ دهد؟ در صدر اسلام وقتی فردی غریبه وارد مکه می‌شد احساس می‌کرد افرادی در این جامعه متفاوت از سایرین هستند، افرادی که راه رفتن، حرف زدن، نگاه کردن و... با سایرین تفاوتی دل‌نشین داشت؛ آن‌ها پیروان پیامبر اکرم(ص) بودند. در صدر اسلام بیشترین عامل جذب مردم به اسلام منش و سلوک پیامبر(ص) بود.

شفیعی ادامه داد: نشست، همایش، تحلیل و تفسیر، کارگاه، جزوه و... همه این‌ها میزانی از تأثیر را دارد اما مؤثر اصلی رفتار متفاوت دانشجویان بسیجی است. "دو صد گفته چون نیم کردار نیست"، باید به‌گونه‌ای عمل شود که مجموعه دانشجویان احساس کنند از درس و مسائل علمی تا دردها و تنگناها می‌توانند به بسیج اعتماد کنند که اگر این امر حاصل شد حضور بسیج منشأ تحرکات و آثار مبارک و غیرقابل‌انکاری خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز بسیج دانشجویی با ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ مسجد در هر دانشگاه یک ظرفیت استثنایی است، مزار شهدای گمنام ظرفیتی بی‌بدیل برای فعالیت فرهنگی در دانشگاه است، این‌ها در کنار اخلاق و سلوک اجتماعی بسیجیان فرصت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها بهره برد و استفاده کرد. بسیج نیرویی است که ثابت کرده می‌تواند با حداقل امکانات کارهای بزرگی را رقم بزند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است "ان تنصروا الله ینصرکم"؛ اگر یاری خدا را می‌خواهید او را یاری کنید. این خیلی دلگرم‌کننده است چراکه خداوند به هیچ‌کس قول پشتیبانی نداده مگر آن‌کسی که دین او را یاری کند. اما چه‌طور می‌توانیم خداوند را یاری کنیم؟ هر جا زمینه‌ی حمایت از دین خدا باشد، باید وارد عمل شویم. درست است که گاهی ملاحظه می‌شود دست دشمن از ابزار و امکانات پر است اما نصرت خداوند متعال منحصر برای جبهه توحید و رهروان این مسیر است.

شفیعی افزود: رابطه علت و معلول در جهان حاکم و قاعده نظام هستی بر این است که هرکس کار کند به نتیجه می‌رسد؛ چه مؤمن و چه کافر، هرکدام گندم بکارند و به آن آب دهند، محصول برمی‌دارند لکن یک نکته وجود دارد و آن وعده نصرت الهی است که فقط به صالحان تعلق دارد. این‌که خداوند متعال به مؤمن گفته من تو را کمک می‌کنم فراتر از علت و معلول و منحصر به جبهه خداپرستان است.

وی در ادامه دانشجویان بسیجی را توصیه‌ی جدی به درس خواندن کرد و گفت: "العلم سلطان" یعنی علم غلبه می‌دهد و دست جامعه علمی دست برتر است. علم به صاحب خود اقتدار می‌دهد. توجه داشته باشیم که جهاد علمی مطالبه‌ی مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی است و فراموش نکنید که علم محصول تلاش، مجاهدت و خستگی‌ناپذیری است. مورد دیگر که باید موردتوجه قرار گیرد اخلاق، منش و رفتار اسلامی است؛ خداوند متعال خطاب به پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید مردم به گرد تو جمع شدند چون گشاده‌رو بودی؛ دانشجوی بسیجی در محیط دانشگاه خیرخواهی خود را نشان دهد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تأکید کرد: جوانی فصل تأثیرگذاری است، باید قدر آن را دانست و تلاش کرد، کار سخت است اما شدنی، بنابراین نباید خسته شد چراکه نتیجه را خدا خواهد داد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار