تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:
تنها راه حل مشکل آب زاینده‌رود، حل شدن نزاع میان استان‌ها است
باید سهم مناطق گردشگری استان‌ها مثل پل زمانخان در چهارمحال و بختیاری و پل‌های سی و سه پل و خواجو در اصفهان از آب مشخص شود و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از راه‌های پایان دادن به اختلاف میان استان‌ها در مشکل آب زاینده‌رود، اجرای طرح انتقال آب با لوله است.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری علیمراد اکبری اول خردادماه در سفر به شهرکرد در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تنها راه حل مشکل آب زاینده‌رود، حل شدن نزاع میان استان‌ها است.

وی افزود: یکی از راه‌های پایان دادن به این اختلاف اجرای طرح انتقال آب با لوله است که در یکی از جلسات هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی بررسی خواهد شد.

اکبری تصریح کرد: اگر آب در لوله توزیع شود می‌توان راندمان آبیاری را حداقل تا 20 درصد بالا برد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: تقویت مناطق کم آب و حل مشکل آب در این مناطق از دیگر مزایای این نوع انتقال هستند.

وی خاطرنشان کرد: آب زاینده‌روز مسیر 280 کیلومتری را طی می‌کند که میزان تبخیر بالایی دارد و قسمتی از آن نیز به داخل زمین نفوذ می‌کند.

اکبری گفت: در استانی مثل اصفهان به دلیل اینکه آب مطمئنی وجود ندارد نمی‌توان آبیاری تحت فشار انجام داد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید سهم مناطق گردشگری استان‌ها مثل پل زمانخان در چهارمحال و بختیاری و پل‌های سی و سه پل و خواجو در اصفهان از آب مشخص شود و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

در ادامه این نشست، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلی که اصفهان در زمینه آب دارد ناشی از آب فضای سبز، کارخانجات، آب شرب و حفر چاه‌های غیرقانونی است.

وی افزود: اگر فرصتی سه ماهه در بحث مدیریت آب زاینده روز به چهارمحال و بختیاری داده شود این مشکل حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با نوسازی لوله‌ها و شبکه آبرسانی می‌توان معادل شش دهم میلیون متر مکعب به حجم آب رودخانه افزود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: کشاورزی و محیط زیست به شرطی که تحت کنترل باشند می‌توانند به خوبی از آب استفاده کنند و این موضوع بعلاوه الگوی کشت، پساب فاضلاب در کارخانه‌ها و فضای سبز باید مدیریت شوند.


:
:
:
آخرین اخبار