تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از زخم‌های باقی مانده جنگ تا مهاجرت نخبگان؛
گلایه های نماینده شوش از وضعیت خوزستان جنگ‌زده
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی انتقاداتی را نسبت به وضعیت استان خوزستان وارد کرد و از مسئولین خواست در رسیدگی به وضعیت این استان اهتمام ویژه‌ای به خرج دهند
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی انتقاداتی را نسبت به وضعیت استان خوزستان وارد کرد و از مسئولین خواست در رسیدگی به وضعیت این استان اهتمام ویژه‌ای به خرج دهند.

سید راضی نوری با اشاره به سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر تاکید کرد: استان خوزستان استانی ملی و استراتژیک است. از نظر راه‌ها تولید انرژی، کشاورزی و آب ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی در استان خوزستان وجود دارد که آن را به یک استان ملی تبدیل می‌کند؛ این استان یک استان استراتژیک است و نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

او ادامه داد: روزگاری خوزستان در رده دوم و سوم توسعه کشور بود اما امروز هفدهم و هیجدهم است؛ البته ما نمی توانیم همه چیز را به جنگ ربط دهیم. هر چه قابلیت‌های استان را احیا کنیم به کشور خدمت کرده‌ایم. در حال حاضر مشکلاتی مثل ریزگردها،‌ بیکاری، کمبود آب، فقر و مسائل بهداشتی و درمانی بر استان حاکم است، این در حالی است که خوزستان از نظر کشاورزی، نفت و انرژی ظرفیت‌های بالایی دارد که اگر سرمایه‌گذاری کافی صورت گیرد نه تنها مشکل اشتغال زایی را حل می‌کند بلکه به کشور هم کمک می‌کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: محرومیت‌هایی بعد از جنگ برای خوزستان ماند که همه دولت ها به سهم خود زحمت‌هایی کشیدند اما رفع کامل آن‌ها همت بیشتری می‌خواهد؛ خوزستان منبع تبلیغ و صدور تشیع است که چشم طمع دشمنان همیشه به این استان بوده، ما انتظار داریم دولت تدبیر و امید تدبیری برای این استان بیاندیشد چرا که این خواسته رهبری، نظام و مردم است.

نوری درباره رفع خسارات جنگ نیز توضیح داد:‌ تلاش‌هایی صورت گرفته اما انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این مسأله داشته باشد به خصوص که الان انتخاب استاندار را در پیش داریم؛ انتخاب یک استاندار بومی و توانمند می‌تواند ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و مشکلات استان بعد از جنگ را در نظر بگیرد و برای آن‌ها راه حل پیدا کند پس از جنگ ساخت و سازهایی بوده اما در حد استان خوزستان نبوده است. امام (ره) فرمودند خوزستان دینش را به نظام داده است و حالا مسئولین باید به این مسأله توجه داشته باشند.

نماینده مردم شوش از مهاجرت نخبگان استان به دلیل مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد نیز انتقاد کرد و گفت:‌ بسیاری از نیروهای نخبه ما به خاطر مشکلات ریزگردها، ‌خشکسالی، بدی آب و هوا و سدسازی بی رویه استان را ترک کرده‌اند وحتی بعضی از آن‌ها به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند که این برای کشورامر مطلوبی نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار