تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۰۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پل شناور «سن بهادل» در راه اتصال شرق و غرب کرخه
پس از گذشت چندماه از خبر احداث پل شناور «سن بهادل» در شهرستان شوش، سرانجام قطعات این پل به این منطقه منتقل شد؛ پلی که باعث کم شدن مسیر 60 کیلومتری شرق و غرب کرخه به 10 کیلومتر می‌شود
پس از گذشت چندماه از خبر احداث پل شناور «سن بهادل» در شهرستان شوش، سرانجام قطعات این پل به این منطقه منتقل شد؛ پلی که باعث کم شدن مسیر 60 کیلومتری شرق و غرب کرخه به 10 کیلومتر می‌شود.

خاکی حاصل‌خیز دارد و مردمی کشاورز با دستانی پینه‌بسته، طبیعت زیبای روستای ‌سن‌بهادل مرهون همسایگی آن با کرخه است، روستایی که توسعه زیرساختی در آن از مدت‌ها پیش آغاز شده و به‌‌ خوبی در حال پیشرفت است.

به این ترتیب که اهالی این روستا اکنون می‌توانند ادعا داشته باشند که روستایشان به حداقل‌ها راضی نیست! روستای ‌ سن‌بهادل اکنون خانه بهداشت دارد، خیابان‌هایش آسفالت شده و لوله‌های گاز در حال رسیدن به خانه‌های آن است، اینترنت پرسرعت هم دارد.

هر چند این به معنای نبود مشکلات نیست؛ مشکل برق و سرانه پایین آموزشی در این روستا باعث مهاجرت برخی اهالی این منطقه به مناطق دیگر از جمله شهر شوش شده است.

اما در ادامه روند توسعه این روستا پای پل شناور هم در میان است؛ پلی که برای احداث آن بر روی کرخه به رضایت و تأیید اداره محیط‌زیست نیاز بود؛ کاری که نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به خوبی از پس آن برآمد.

دهیار روستای ‌ سن‌بهادل در این ارتباط اظهار کرد: پل شناور سن بهادل از این حیث اهمیت دارد که باعث کم شدن مسیر 60 کیلومتری روستاهای چنانه به‌سمت علوان و شوش، به 10 کیلومتر می‌شود.

موسی خوشگواه افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث این پل که با پیگیری‌های شبانه‌روزی مسؤولان از جمله نماینده شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی همراه بوده است به‌زودی آغاز می‌شود.

وی به ضرورت آسفالت جاده بهادل تا روستای بهشتی اشاره کرد و یادآور شد: این جاده خاکی و فرسوده است و به عبارتی همراه با نصب و احداث پل شناور، آسفالت این جاده که تا روستای  مجاهدین از توابع بخش فتح‌المبین امتداد دارد، ضروری است.

دهیار روستای ‌ سن‌بهادل با بیان اینکه قطعات این پل به محل احداث آن منتقل شده است خاطرنشان کرد: اجرا، تکمیل و راه‌اندازی این پروژه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

روستای ‌سن‌بهادل در 35 کیلومتری شوش قرار دارد؛ این روستا که نامش برگرفته از قبیله بهادل است با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر، در حاشیه رودخانه کرخه قرار دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار