تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فتاح خبر داد:
ساخت 20 هزار خانه در مناطق محروم روستایی
رییس کمیته امداد امام خمینی کشور از ساخت 20 هزار خانه در مناطق محروم روستایی کشور خبر داد.
 پرویز فتاح صبح امروز پس از ورود به استان خوزستان  در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سهم استان خوزستان از این تعداد  واحد مسکونی بیش از 600 واحد  است.
وی ادامه داد: خوزستان یکی از هفت استانی است که روستاههای آن به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده است.
رییس کمیته امداد امام خمینی کشور ادامه داد: در صورت تهیه زمین برای ساخت واحد های مسکونی  در استان خوزستان، همه هزینه های ساخت خانه ها را با هر تعدادی  که باشد  کمیته امداد بر عهده می گیرد.
وی با بیان این که مشکلات اقتصادی و واردات بی رویه کالا در سال های گذشته در کنار قاچاق کالا باعث کاهش فرصت های شغلی در کشور شده است گفت: برای برون رفت از این وضعیت باید اقتصاد مقاومتی در سطح کل کشور واقعا شکل بگیرد.
 پرویز فتاح افزود: اگر چه کمیته امداد هم به سهم خود در تلاش برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت ها انجام می دهد اما کار اساسی از تحول اقتصاد کشور باید آغاز شود.
وی با بیان اینکه وام بدون بهره در کمیته امداد ممنوع شده است  ادامه داد: کمیته امداد پارسال حدود 120 هزار وام از پنج میلیون تا سی میلیون تومان به متقاضیان اهدا کرد که  بیشتر آن صرف ایجاد اشتغال شده است و همگی به صورت قرض الحسنه بوده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور  عنوان کرد: امروز تفاهم نامه ای به مناسبت سالروز ازاد سازی خرمشهر با وزیر کار در اهواز به امضا می رسد که موضوع آن ایجاد نزدیک به 200 هزار فرصت شغلی در کشور است.
وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه کسانی که وام دریافت می کنند از پوشش کمیته امداد خارج شده و خود به یک کار افرین تبدیل می شوند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان هم در این دیدار با اشاره به وجود تقاضای کار در بعضی از روستاهای استان، کمیته امداد را نمونه ای دانست که با اختصاص اعتبار اندک توانسته است  اشتغال خانگی مناسبی ایجاد  و خدمات مهمی در جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم ارائه کند.
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ظرفیتهای تولیدی در خوزستان، افزود: تولیدات لبنی، باغی، زراعی، دامی با توجه به ظرفیت های بازار کشور عراق می تواند هم ایجاد اشتغال کند و هم اقتصاد استان را هرچه بیشتر رونق دهد.
وی  با بیان اینکه طرح راه اندازی ایجاد یک ستاد مرکزی برای مناطق روستایی در مرکز استان و شعبه های آن در شهرستان ها در حال مطالعه است  گفت : در شهرها هم لزوم توسعه حرفه های فنی برای حضور نیروی کار در بازار ضروری است.
پرویز فتاح صبح امروز در سفری یک روزه وارد فرودگاه اهواز شد .
مرجع/ صدا و سیما

:
:
:
آخرین اخبار