تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا پایان سال جاری؛
فاز 1 و 2 شبکه آبیاری فجر رامهرمز بهره‌برداری می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز از بهره‌برداری از فازهای یک و دو شبکه آبیاری فجر رامهرمز تا آخر سال جاری خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز از بهره‌برداری از فازهای یک و دو شبکه آبیاری فجر رامهرمز تا آخر سال جاری خبر داد.

سید محمدرضا حسنی امروز اظهار کرد: شبکه آبیاری و زهکشی فجر رامهرمز جزئی از اراضی طرح آبیاری مارون در دشت سلطان‌آباد و با وسعت 3 هزار و 992 هکتار اراضی ناخالص و 3 هزار هکتار اراضی خالص دارای یک‌رشته کانال انتقال و کانال اصلی به طول 5 کیلومتر و 5 رشته کانال درجه 2 به طول 370 کیلومتر و کانال‌های درجه 3 و 4 جمعاً به طول 980 کیلومتر است.

وی ادامه داد: برای دفع زه‌آب ناشی از آبیاری و رواناب حاصل از بارندگی چند رشته زهکش اصلی به طول 15 کیلومتر و چند رشته زهکش درجه سه و چهار جمعاً به طول 620 کیلومتر و تعداد 185 ابنیه احداث‌ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: بهره‌برداری از شبکه اصلی فجر از سال 1376 آغاز و اجرای شبکه فرعی تاکنون انجام‌ نشده است که پس از گذشت قریب به 20 سال به برکت برخورداری شهرستان از طرح مقام معظم رهبری، اعتبار لازم برای بازسازی و تکمیل این شبکه آبیاری تخصیص و هم‌اکنون عملیات تسطیح و زهکشی توسط دو شرکت مجری فنون کرخه و جهاد نصر کرمان در این ناحیه در حال اجرا است.

وی با اشاره به مشکلاتی نظیر بالا آمدن آب سطح زیرزمینی، شور شدن خاک، توزیع نامناسب آب و راندمان پایین مصرف آب به دلیل عدم اجرای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی فجر گفت: دلایل فوق مهم‌ترین عوامل کاهش شدید تولید و عملکرد دشت سلطان‌آباد، باوجود ظرفیت بالقوه آن محسوب می‌شوند.

حسنی در پایان گفت: سالانه بیش از 5 هزار تن از کل تولیدات کشاورزی شهرستان مربوط به حوزه شبکه فجر است که با تعامل کشاورزان منطقه و تعهد شرکت‌های مجری تا پایان سال بالغ‌بر 2 هزار هکتار از اراضی زیر پوشش این شبکه به بهره‌برداری خواهد رسید.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار