تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۳۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز:
تخریب دیوارهای دانشگاه نشانگر نقص در مسوولان است
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز تخریب دیوارهای دانشگاه را از سوی اشخاص به اصطلاح معارض نشان‌دهنده نقص در مسوولان دانست
خوزنیوز: رییس دانشگاه شهید چمران اهواز تخریب دیوارهای دانشگاه را از سوی اشخاص به اصطلاح معارض نشان‌دهنده نقص در مسوولان دانست.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر غلامحسین خواجه با طرح این پرسش که چه گونه اسناد زمین‌های یک دانشگاه با قدمت 60 ساله در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته خواستار یافتن راه‌حلی برای اسناد زمین‌های دانشگاه شد که در اختیار بنیاد مستضعفان قرارگرفته است.

او درباره تعرض به زمین‌های دانشگاه، توضیح داد: زمین‌های دانشگاه هم معارض شخصی دارد و هم به نوعی دولتی. در بخش دولتی، بنیاد مستضعفان از معارضان زمین‌های دانشگاه است، هرچند که این بنیاد تاکنون هیچ اقدام عملی در خصوص اسنادی که در اختیار دارد، انجام نداده اما اسناد قطعات بسیاری از اراضی دانشگاه در اختیار آن است.

او گفت: در تنها دیداری که با استاندار سابق داشتم قرار بود که جلسه‌ای با رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اسناد زمین‌‌های دانشگاه داشته باشیم و این موضوع را دنبال کنیم که چه گونه اسناد زمین‌های یک دانشگاه که عمر آن بیش از 60 سال است در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است؟! درخواست داشتیم این موضوع از طریق دفتر مقام‌ معظم رهبری دنبال شود زیرا بنیاد مستضعفان زیر نظر دفتر رهبر معظم انقلاب است و امکان دارد با مطرح کردن این موضوع، مشکل برطرف شود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در هفته گذشته این موضوع با وزیر علوم نیز در میان گذاشته‌شدتا نشستی با رییس بنیاد مستضعفان برگزار شود و ضمن شنیدن نظر آن‌ها، راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنیم.

او درباره معارضان شخصی نیز گفت: پرونده در دادگاه مطرح است و در تیرماه مجدداً دادگاه برگزار خواهد شد. ضمن بررسی‌هایی مشخص شد زمین‌هایی که این اسناد برای آن‌ها صادرشده و در اختیار معارضان قرارگرفته، وجود خارجی ندارند و به‌عبارتی اصلاً زمین‌هایی در دانشگاه با این اسناد وجود ندارد. اکنون این موضوع در کمیته ویژه پنج‌نفره در ثبت‌اسناد در حال بررسی است و منتظر اعلام نظر رسمی آن به دادگستری هستیم.

خواجه با اشاره به تخریب دیوار دانشگاه شهید چمران، تأکید کرد: به صلاح استان نیست دیوار دانشگاه هر روز تخریب شود. این موضوع برای مردم و مسوولان استان و دانشگاه وجهه خوبی ندارد. این‌که هر کس به خود جسارت دهد و به سادگی و هر بهانه‌ای دیوار یک مرکز علمی باسابقه 60 ساله و با این‌همه خدمات را تخریب کند، نشان‌دهنده نقص در مسوولان است.
:
:
:
آخرین اخبار