تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
20 خردادماه‎؛
نخستین فرآفرین قرآنی کشور در اهواز برگزار می‌شود
مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خوزستان از برگزاری نخستین رویداد فرآفرین قرآنی کشور در اهواز‏، 20 خردادماه خبر داد
مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خوزستان از برگزاری نخستین رویداد فرآفرین قرآنی کشور در اهواز‏، 20 خردادماه خبر داد.

سیدرضا علوی با بیان این‌که این رویداد به همت جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: فناوری‌ها و هنرهای قرآنی با به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند قلم‌های قرآنی ابزار مناسبی برای آموزش و ترویج قرآن است.

وی افزود: از سوی دیگر معارف و آموزه‌های قرآن بستر مناسبی برای تولید محصولات فرهنگی از قبیل بازی‌های یارانه‌ای است؛ البته اگر این محصولات مورد توجه و استفاده مخاطبان قرار نگیرد، عملاً این آموزه‌ها در افراد نهادینه نمی‌شوند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خوزستان به اهداف نخستین رویداد قرآنی کشور اشاره و تصریح کرد: تأکید بر توجه بیشتر به تولید محصولات فرهنگی مانند فیلم، نرم‌افزار، اسباب‌بازی و ... بر مبنای معارف قرآنی و استفاده از فناوری در ترویج و آموزش قرآن از اهداف محوری این رویداد است.

علوی با بیان این‌که در این رویداد تلاش می‌شود تولید محصولات فرهنگی با توجه به سلایق مخاطبان مورد توجه قرار گیرد، گفت: اغلب کارآفرینان که ایده‌های نوینی دارند، فرض می‌کنند که می‌دانند مشتری کیست و چه می‌خواهد و چگونه باید به او فروخت؟ و بر اساس این پیش‌فرض محصولات خود را تولید و برای آن تبلیغ می‌کنند اما زمانی متوجه می‌شوند که محصول آن‌ها مورد استقبال مخاطب نیست که بازار یک ”نه” بزرگ به آن‌ها گفته است.

وی ادامه داد: به دلیل آن‌که اغلب کارآفرینان جوان هستند و سرمایه اندکی دارند، دیگر فرصتی برای جبران اشتباه خود نخواهند داشت و به همین جهت است که 80 درصد کسب‌وکارهای نوپا در سال اول با شکست مواجه می‌شوند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خوزستان عنوان کرد: رویداد فرآفرین قرآنی به دنبال آن است تا جوانانی که ایده تولید محصولات فرهنگی بر اساس مبنای معارف قرآنی را دارند، آموزش دهد که مخاطب از اولویت بیشتری نسبت به تولید محصول برخوردار است؛ آموزش ابزارهای نوین کارآفرینی موجب می‌شود تا ایده های کارآفرینان جوان به محصولاتی تبدیل شود که دارای خریدار است.

علوی با بیان این‌که خرید و استفاده مخاطب از محصولات فرهنگی موجب ترویج فرهنگ و معارف قرآنی می‌شود، گفت: از سوی دیگر این امر بنیه مالی کارآفرینان فرهنگی را تقویت می‌کند و به عبارت دیگر هم‌زمان با رشد فرهنگ قرآنی در جامعه، کارآفرینان نیز رشد کرده و می‌توانند محصولات با کیفیت‌تری را عرضه کنند و این چرخه مثبت باعث می‌شود که هم جامعه و هم کارآفرین برنده باشند.

وی ادامه داد: برای اثبات این ادعا می‌توان به سریال‌هایی که از طریق شبکه خانگی پخش می‌شود، اشاره کرد، مردم به دلیل آن‌که دوست دارند این سریال‌ها را مشاهده کنند، منتظر قسمت‌های بعدی می‌شوند و همیشه از آن‌ها یاد و تماشای این برنامه‌ها را به دیگران توصیه می‌کنند. در این حالت هم سرمایه‌گذار، هم کارگردان و هم عوامل آن سریال و مردم سود کرده‌اند؛ نخستین رویداد آموزشی فرآفرین قرآنی کشور نیز قصد دارد این نگاه و چرخه را برای تولید محصولات فرهنگی با استفاده از آموزه‌های قرآنی ترویج دهد تا از این طریق جهاددانشگاهی گامی کوچک در عملی شدن اقتصاد مقاومتی توأم با ترویج فرهنگ قرآنی برداشته باشد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی خوزستان با بیان این‌که بازی‌های قرآنی، فیلم و پویانمایی قرآنی، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای قرآنی از محورهای ایده‌پردازی نخستین فرآفرین قرآنی کشور است، عنوان کرد: فعالان و علاقه‌مندان به محصولات قرآنی، مؤسسات فرهنگی و هنری، مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، انجمن سینمای جوان، هنرمندان، طراحان نرم‌افزار و دانشجویان از جمله مخاطبان این رویداد هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار