تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۳۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
70 روستای رامهرمز با قطعی مکرر آب روبرو هستند
70 روستای مسیر رامهرمز در جاده شوشتر با قطعی مکرر آب‌ آشامیدنی روبرو هستند
70 روستای مسیر رامهرمز در جاده شوشتر با قطعی مکرر آب‌ آشامیدنی روبرو هستند.

خط لوله 20 اینچ انتقال آب آشامیدنی از روستای عرب‌حسن در جاده شوشتر در دهه 60 لوله‌گذاری شد تا قسمت عمده‌ای از آب آشامیدنی 70 روستای این مسیر و بخشی از شهرستان رامهرمز از این محل تأمین شود.

نگهداری، تعمیرات و تجهیز پمپ‌ها در اوایل راه‌اندازی و حتی تا چند سال پیش به عهده اداره آبفای شهری شهرستان رامهرمز بود که با توجه به هزینه بالای نگهداری و پوسیدگی خط لوله، به‌تازگی نگهداری این خط لوله تفکیک‌شده  و قسمتی از آن به عهده اداره آبفای روستایی، رامهرمز و قسمتی دیگر به آبفای روستایی هفتگل واگذارشده است.

متأسفانه این خط لوله 70 کیلومتری با توجه به سازه فلزی آن دچار پوسیدگی‌های مکرر در مسیر شده و باعث به هدر رفتن آب و افت شدید آب آشامیدنی روستاها شده است.

در این رابطه کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های ادارات آبفای روستایی در تعمیر سریع آن، به‌ویژه در محدوده آبفای روستایی هفتگل منجر به قطعی مکرر آب در روستاهای این شهرستان شده است.

*مسئولان پاسخگو باشند

در این رابطه یکی از اهالی روستای تل گسر از توابع رامهرمز گفت: بیش از چهار روز است که آب آشامیدنی ما قطع شده است و صدایمان هم به‌جایی نمی‌رسد و مسؤولان باید پاسخگو باشند.

یکی دیگر از روستائیان نیز گفت: قطعی مکرر آب ما را کلافه کرده است و از زمانی که این خط لوله از منطقه نمره‌یک تا عرب‌حسن به عهده آبفای روستایی هفتگل قرارگرفته، مصیبت ما دوچندان شده است و اصلاً پاسخگو نیستند و در این گرما از بی‌آبی کلافه شده‌ایم.

*تأمین آب به عهده آبفای شهری و نگهداری به عهده آبفای روستایی است

در این رابطه رئیس آبفای شهری رامهرمز اظهار کرد: تأمین آب این روستاها به عهده آبفای شهری است اما تعمیر و نگهداری خط لوله به عهده آبفای روستایی رامهرمز و هفتگل است.

شاهین لرکی افزود: آب از ایستگاه سیدحسن به علت شکستگی‌ها به مخزن نمره‌یک به‌درستی نمی‌رسد و پمپاژ ما جوابگو نیست.

وی همچنین گفت: حفظ و نگهداری این خط لوله 70 کیلومتری از ایستگاه عرب‌حسن تا نمره‌یک به عهده آبفای روستایی هفتگل است و از نمره‌یک تا رامهرمز به عهده آبفای روستایی رامهرمز است.

رئیس آبفای شهری رامهرمز تأکید کرد: ماهیانه 40 تا 50 میلیون تومان هزینه تعمیر و نگهداری از تأسیسات آب این مسیر است که آبفای رامهرمز هزینه می‌کند درصورتی‌که آبفای روستایی هیچ‌گونه پولی بابت آب مصرفی منازل به ما پرداخت نمی‌کند.

با توجه به عدم دسترسی مناسب مردم روستاهای این مسیر، به ادارات آبفای روستایی به‌ویژه آبفای هفتگل و کندی عملیات تعمیرات توسط آبفای روستایی هفتگل و گرمای زیاد هوا و نیاز مردم به آب آشامیدنی، این تأخیر در عملیات تعمیر و نگهداری خط لوله برای مردم قابل‌قبول نیست و نیازمند یک مشارکت بین اداری، سرعت عمل و تلاش بیشتر مسؤولان مربوطه است تا رضایت‌مندی مردم فراهم شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار