تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۳۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئولان به داد مردم خوزستان برسید؛
انتقاد از وضعیت بیکاری در استان/ دریغ از یک مدیر بومی در ۲۲ شرکت پتروشیمی بندر ماهشهر
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در 22 شرکت پتروشیمی ماهشهر و بندر امام یک مدیر خوزستانی وجود ندارد، گفت: 70 درصد کارشناسان و مسئولان این شرکت‌ها نیز غیر بومی هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آب کارون که هدیه خدادادی است ولی متاسفانه سرشاخه هایی از آن را تحت عنوان آبرسانی برای شرب اما به کام مصارف کشاورزان،صنعتی و پرورش ماهی به اصفهان و اخیرا به کرمان انتقال دادند.

آیت الله محسن حیدری امروز در جشن توانمندسازی و خودکفایی 4302 خانوار تجلی اقتصاد مقاومتی ضمن تبریک  تقارن جشن میلاد حضرت موعود حضرت مهدی(عج) و سالروز آزاد سازی خرمشهر با جشن توانمند سازی  و خودکفایی  بیش از 4هزار نفر مددجویی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: اهمیت و ارزش جشن خود کفایی و اشتغال بیش از 4هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان به  مسئله اشتغال، زندگی کریمانه و عزت مندانه شهروندان بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در برخی از شهرستانهای استان خوزستان بیش از 3 درصد است، گفت: خوزستان هشت سال متمادی بار عمده ای از جنگ تحمیلی را تحمل کرده و همچنین طرح‌های فراوانی مثل پتروشیمی، نیشکر و فولاد نتوانسته مشکل بیکاری قشر عظیمی جوانان خوزستانی را حل کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فقر و ضعف فرهنگی یکی از دلایل اصلی افزایش بیکاری است، بیان کرد: تحمل بار 75 درصدی آثار جنگ تحمیلی موجب شد که صدها هزار نفر از مردم خوزستان به عنوان جنگ زده زندگی خود را از دست بدهند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل بیکاری، طرح های ملی کشاورزی است که در زمان دولت سازندگی مثل طرح نیشکر که دولت صدها هکتار زمین از مردم  گرفت و به جز تعداد اندکی از زمین داران مابقی آن‌ها به مناطق حاشیه نشین و شغل ‌های کاذب و منفی سرازیر شدند.

آیت الله حیدری افزود: یکی دیگر از دلایل عمده بیکاری در سطح خوزستان  عدم استفاده بهینه از نیروهای بومی است که انتظار دارم جناب آقای فتاح، ربیعی و معاونان ایشان این سخنان را یادداشت و به سمع  نظر مسئولان کشور برسانند.

وی ادامه داد: در خوزستان نیروهای مستعد، کارشناس با لیاقت و مدیر فراوان وجود دارد که به جای آنها  نیروهایی تهرانی و پروازی استفاده می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در 22 شرکت پتروشیمی ماهشهر و بندر امام یک مدیر خوزستانی وجود ندارد، گفت: 70 درصد کارشناسان و مسئولان این شرکت‌ها نیز غیر بومی هستند و فقط 30 درصد فرصت شغلی به خوزستان داده شده است.

وی تصریح کرد: خوزستان با دارا بودن تعداد زیاد کارشناسان تحصیل کرده تنها در سطح مدیران میانی سهمی 15 نفره دارد.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه تمامی مدیریت ها در دست غیر خوزستانی‌ها قرار دارد، گفت: غالبا پیمانکاران و نیروی‌های پیمانی شرکت‌های پیمانکاری مثل آشپزخانه‌ها  و فضای سبز نیز از نیروهای غیر بومی تامین می‌شوند و در عوض جوانان خوزستان با اینکه به صورت جدی جویای کار هستند ولی کسی از تخصص و دانش آنها استفاده نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اگر ما این موضوعات را جلوی مسئولان تهرانی و کشوری بازگو نکنیم پس باید به کدام مرجع اطلاع داد، افزود: عامل دیگر بیکاری که در آینده نیز تاثیر بسیار زیادی در گسترش بیکاری خواهد داشت بحث انحراف آب از سرشاخه های کارون به استان های دیگر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آب کارون که هدیه خدادادی است ولی متاسفانه سرشاخه هایی از آن را تحت عنوان آبرسانی برای شرب اما به کام مصارف کشاورزان،صنعتی و پرورش ماهی به  اصفهان و اخیرا به کرمان انتقال دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مطابق شورای عالی آب کشور هرگونه برداشت آب از شرشاخه های کارون فقط برای مصارف شرب ممنوع است ولی آنچه که ما دیدیم برای مصارف غیر شرب است.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه انتقال آب منجر به ایجاد فقر و فلاکت برای مردم خوزستان می‌شود، افزود: چون کشاورزان و دامپروردان به خاطر  کمبود آب منجر به فروش زمین‌های کشاورزی و تخلیه روستاها اقدام می‌کنند و به حاشیه نشینی اضافه می‌شوند.

وی خطاب به تمامی مسئولان کشوری گفت: مسئولان لطفا به داد مردم خوزستان برسید. مردمان خوزستان افرادی نجیب هستند که با اهدای 23 هزار شهید در دوران دفاع مقس خوزستان را از سلطه صدام نجات دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مردم 10 شهر و صدها روستای آن در دوران جنگ تخریب و نابود شدند و این عادلانه نیست و از رئیس جمهور محترم و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که پیام مردم خوزستان را به گوش مسئولان کشور برسانند.

وی در پایان گفت: جشن خودکفایی بیش از4 هزار مددجوی خوزستانی کار ارزشمندی است به خصوص در استانی که بحث و نرخ بیکاری بالاتر از نرخ بیکاری کشور است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
درود برحیدری قهرمان دلسوز لطفا همه بزرگان دست دردست هم پیگیر باشند
:
:
:
آخرین اخبار