تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۳۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اشتغال كميته امداد:
کمیته امداد امسال ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند
معاون اشتغال كميته امداد كشور با اشاره به رشد ۵۰ درصدی اشتغالزايی گفت: امسال اشتغالزايی ها را افزايش خواهيم داد و ايجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را در برنامه داريم
کمیته امداد امسال ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کندمعاون اشتغال كميته امداد كشور با اشاره به رشد ۵۰ درصدی اشتغالزايی گفت: امسال اشتغالزايی ها را افزايش خواهيم داد و ايجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را در برنامه داريم.

محمد امید ظهر امروز دوشنبه در جشن توانمندسازی و خودكفایی چهار هزار و ۳۰۲ مددجوی خوزستانی در تالار امام خامنه ای مجموعه تفریحی ـ فرهنگی فجر اهواز اظهار كرد: رسالت های كاری ما بر اساس بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری و چارچوب اصلی امور نیز بر اساس مبحث توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است.

وی افزود:‌ بیش از ۱۰۰ هزار خانواده در خوزستان تحت پوشش كمیته امداد هستند و اگر بنا باشد تا به همه آنها حقوق پرداخت كنیم نیاز به اعتبارات بسیار هنگفتی است بنابراین باید به رویكرد توانمندسازی و خودكفایی خانواده های تحت حمایت بیش از پیش توجه داشته باشیم.

معاون اشتغال كمیته امداد كشور تصریح كرد:‌ بسیاری از خانواده های تحت پوشش كمیته امداد از طریق كارهای خودكفایی به حدی رسیده اند كه حتی به دیگران هم كمک می كنند.

امید بیان كرد:‌ برای اشتغالزایی خانواده های تحت حمایت خود پروسه چند گامی را باید طی كنیم كه اولین مورد آن استعدادسنجی است. ۵۰ درصد از جمعیت بین ۱۸ تا ۶۰ سال تحت حمایت كمیته امداد (حدود یک میلیون نفر) قابلیت و توانایی كار دارند.

وی با بیان اینکه تاكنون ۴۰۰ هزار نفر از این جمعیت توانمند آموزش دیده اند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار نفر پرونده اشتغالزایی خود را تكمیل و آماده دریافت تسهیلات هستند. این افراد آموزش های لازم را دیده و مشاوره شغلی نیز دریافت كرده اند.

معاون اشتغال كمیته امداد كشور یادآور شد: گام دوم پروسه فوق آموزش و یكی از اركان اصلی است. این آموزش ها به صورت گسترده در حال انجام است و سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را آموزش دادیم.

امید ادامه داد: گام سوم پروسه نیز پرداخت تسهیلات و تأمین منابع است. مصوبه ای را به شورای پول و اعتبار ارائه دادیم كه در صورت تأیید سطح سرانه را از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش می دهیم.

وی تأكید كرد: برای پرداخت تسهیلات به مددجویان از منابع و سپرده گذاری ها و كمک های مردمی هم می توانیم به منظور اشتغالزایی استفاده كنیم. به عنوان نمونه با دریافت سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار توانایی اشتغالزایی ۲۶۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان را داریم.

معاون اشتغال كمیته امداد كشور گفت: امسال با اعتبار دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان كه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را منابع بانكی و كمیته امداد و ۷۵۰ میلیارد تومان را هم وزارت كار تأمین می كند، ۱۵۰ هزار شغل ایجاد خواهیم كرد.

لزوم نظارت بر اشتغال های ایجاد شده

امید با تأكید بر لزوم نظارت بر اشتغال های ایجاد شده بیان كرد: حلقه مفقوده اشتغالزایی كشور همین نظارت نداشتن بر اشتغالزایی ها است.

وی همچنین عنوان كرد: اصل كار كمیته امداد در اشتغالزایی ها، نظارت به منظور پایداری طرح های اشتغالزایی است. همچنین در حال حاضر نرخ معوقات كمیته امداد در پرداخت تسهیلات حدودا دو درصد است و خوشبختانه اشتغال های پایدار عددی بالای ۹۰ درصد دارند.

معاون اشتغال كمیته امداد كشور اظهار كرد: در فرآیند پنج مرحله ای اشتغالزایی، آخرین مرحله بازاریابی و پایدارسازی طرح است و باید برای به ثمر نشستن تولیدات به مددجویان كمک كنیم.

امید با اشاره به اینكه ۱۶ درصد از صنایع دستی كشور در كمیته امداد تولید می شود، اضافه كرد: كمیته امداد در ۱۵ استان كشور تولیدات فرش دارد و سال گذشته نیز بازرگانی كمیته امداد ۱۵۰ هزار متر فرش را از مددجویان خریداری كرد.

وی با بیان اینكه ۲۲۰ میلیارد تومان گردش مالی خریدهای صنعت فرش و صنایع دستی كمیته امداد است،‌ گفت: امروز در عرصه های اشتغالزایی گام های خوبی در كشور برداشته شده و حجم عملیاتی در كمیته امداد بسیار بالا و بیشتر از سایرن است كه این میزان بالا نیز به دلیل گسترده بودن جامعه هدف كمیته امداد است.

معاون اشتغال كمیته امداد كشور تأكید كرد: ۲۵ دستگاه باید سهمی از ایجاد بیش از ۹۰۰ هزار شغل را بر عهده بگیرند كه اداره كار نیز آمادگی ایجاد حدود ۲۵ درصد از این فرصت های شغلی را دارد.

امید خبر داد: سال گذشته با اعتباری بالغ بر یك هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حدود ۱۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد و به متقاضیان نیز تسهیلات قرض الحسنه از دو میلیون تا ۴۵ میلیون تومان پرداخت كردیم.

وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی اشتغالزایی افزود: امسال اشتغالزایی ها را افزایش خواهیم داد و ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را در برنامه داریم.

در حاشیه این مراسم كه رئیس كمیته امداد كشور و وزیر كار نیز حضور داشتند، تفاهمنامه ای بین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و كمیته امداد كشور به منظور ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی منعقد شد.

رئیس كمیته امداد كشور در حاشیه مراسم به خبرنگاران اعلام كرد كه ۱۰ هزار مورد از این فرصت های شغلی به استان خوزستان اختصاص دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار