تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهارم خرداد و مقاومتی که ماندگار شد
مقاومت برای مردمی که سالها زیر بمباران دشمن متجاور ایستادند و هرگز از مقاومت خسته نشدند واژه ای آشناست
مقاومت برای مردمی که سالها زیر بمباران دشمن متجاور ایستادند و هرگز از مقاومت خسته نشدند واژه ای آشناست.

مردم شهرستان دزفول در هشت سال دفاع مقدس همواره در مقابل موشک باران ، بمباران توپخانه ای و هوایی دشمن ایستادند تا رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد نیروهای متجاوز بعثی را زمین گیر کنند.

مقاومت مردم دزفول در برابر دشمن آنگونه بود که پس از هر بار تخریب منازل در بمباران و موشک باران دشمن مردم با روحیه ای وصف ناپذیر اقدام به بازسازی منازل و ساختمان ها می کردند و هرگز از مقاومت و پایداری خسته نشدند.

ایستادگی مردم دزفول در برابر دو هزار و 500 گلوله توپ،176 فروند موشک دور برد و 331 راکت هواپیما در کنار اعزام فرزندان خود به جبهه های نبرد شهادت بیش از دو هزارو 600 نفر را به دنبال داشت.

جوانانی که آرزویی غیر از آزادی و شرافت نداشتند و برای به دست آوردن آن از جان خود گذشتند.

علاوه بر جوانان رشید دزفولی میانسالان ،خردسالان و بانوان هر یک گامی در جهت ایستادگی در پشت جبهه برداشتند و با پشتیبانی از رزمندگان زمینه دفاع از کشور را برای رزمندگان فراهم کردند.

بانوان با فراهم کردن پوشاک و مایحتاج رزمندگان و تقویت روحیه رزمندگان آنان را راهی جبهه کردند.

خانواده های دزفولی علاوه بر اعزام فرزندان خود به جبهه های نبرد در نهایت اخلاص و ایثار امکانات خود را به رایگان در اختیار رزمندگان اسلام قرار دادند.

خدمات رسانی به رزمندگان از دیگر اقدامات مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس بود که تحت رهبری آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید این شهرستان شبانه روز ادامه داشت.

شهادت 20 عضو یک خانواده در بمباران موشکی دشمن و ادامه مبارزه و ایستادگی از سوی مردم تنها بخشی از مقاومت و پایداری مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس می باشد که هرگز فراموش نخواهد شد.

مردم دزفول که فرزندان خود را با هزاران امید و آرزو تربیت کردند برای اعزام آنان به جبهه حتی لحظه ای درنگ نکردند و فرزندان خود را با افتخار به خط مقدم فرستادند و با شهادت فرزندانشان بر مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تاکید کرد.

شنیدن صدای بمباران و آژیر خطر گرچه برای مردم دزفول یادآور روزهای تلخ تخریب و آوارگی است ولی یادآور روزهای همدلی ،اتحاد و یکپارچگی مردمی است که جز به ایستادگی و مقاومت به چیزی فکر نمی کردند و با مقاومت خود پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را رقم زدند.

هشت سال دفاع مقدس برای نوجوانان دیروز و میانسالان امروز تداعی کننده روزهای خوش عزم و اراده آهنین مردمانی است که برای هدف خود مقاومت کردند و نگذاشتند وجبی از خاک کشور عزیز ایران اسلامی در تصرف دشمن باقی بماند.

دوران دفاع مقدس با تمام سختی هایش مردمانی مقاوم و با اراده تربیت کرد که با مقاومت و پایداری افتخار آفریدند.

کوچه ها و خیابانهای شهر دزفول با گذشت 28 سال از پایان جنگ همچنان به نام دلیر مردانی مزین شده که در صحنه های نبرد مردانه در مقابل دشمن ایستادند.

مردم دزفول علاوه بر 2 هزار و 600 شهید تعداد چهار هزار جانباز نیز تقدیم کردند که از این تعداد 800 نفر جانباز موشکی ،700 نفر جانباز اعصاب و روان،350 نفر جانباز شیمیایی ، 20 نفر جانباز قطع نخاع و 150 نفر جانباز قطع عضو می باشند.

به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد در تقویم ملی به نام روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: چهارم خرداد ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار