تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صاحب كارگاه اسانس گيري خرما در خرمشهر مطرح كرد:
كارتوليدي حقوق كارمندي من را را 4 برابر كرد/ خاك آزادشده خرمشهر به من زندگي داد+ تصاوير
از كار اداري خسته بودم و با راه اندازي كارگاه اسانس گيري توانستم آرزوي كارآفرين شدنم را محقق كنم و درامدم را از 500 هزار تومان درماه به 2 ميليون تومان رساندم و با اشتغالزايي براي 4 جوان توانستم مسبب نان اوري براي 4 خانواده بشوم. يعني اقتصاد مقاومتي حقوق كارمندي مرا را 4 برابر كرد
فعال اقتصاد مقاومتي خرمشهري گفت: از كار اداري خسته بودم و با راه اندازي كارگاه اسانس گيري توانستم آرزوي كارآفرين شدنم را محقق كنم و درامدم را از 500 هزار تومان درماه به 2 ميليون تومان رساندم و با اشتغالزايي براي 4 جوان توانستم مسبب نان اوري براي 4 خانواده بشوم. يعني اقتصاد مقاومتي حقوق كارمندي مرا را 4 برابر كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، درخت نخل از آن آفریده‌های عجیب خداست که همه چیزش برای انسان مفید و قابل استفاده است؛ از تنه آن در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود و تنه نخلی که در ساخت سقف ساختمان یا ستون‌ها استفاده می‌شود، در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال عمر می‌کند.

در میانه تنه نخل مغز ترد و شیری‌رنگی وجود دارد که شیرین و گس است و « پنیر نخل یا مغز درخت خرما Heart of Palm » نامیده می‌شود و بسیار مقوی و گران‌قیمت است. در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را -که طارونه / تارونه نام دارد- می‌‌چینند و از آن عرق تارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمانگر دردهای معده است. عرق تارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است.درخت خرما هم جنس نر و ماده دارد و گره افشانی توسط همین تارونه ها انجام میشود .

عرق طارونه یا آب طلع

عرق طارونه از غلاف های گل ها و شکوفه های نخل بدست می آید.غلاف های گل نخل را که بویی مطبوع دارد را در دیگ می جوشانند و بخار آن را به مایع تبدیل کرده و به عنوان نوشیدنی مصرف می کنند.ساخت عرق طارونه در دهه های اخیر رواج یافته و قدمت زیادی ندارد.



سید طالب طاهری جوان فعال اقتصاد مقاومتی خرمشهری است که در گفتگو با خبرنگار بسیج سازندگی با اشاره به شغل قبلی خود گفت: قبل از اینکه به سمت فعالیتهای اقتصاد مقاومتی بیایم در شرکت مخابرات خرمشهر کارمند بودم و صبح میرفتم و بعد از ظهر می امدم. حقوقم ثابت بود و کار عادی و روتین روزانه انجام می دادم. دلگرم نبودم که با کار بیشتر حقوق بیشتری دریافت کنم برای همین به اندازه همان زمان کاری تلاش می کردم و حقوقمان از پیش تعیین شده بود. دوست داشتم کارفرمای خودم شوم.


طاهری دلیل فعالیتش در عرصه اقتصاد مقاومتی را اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: دوست داشتم برای خودم کار کنم و با زحمت شبانه روزی کارم را گسترش دهم. از کار اداری خسته بودم و با راه اندازی کارگاه اسانس گیری توانستم این ارزوی خودم را محقق کنم و درامدم را از 500 هزار تومان درماه به 2 میلیون تومان رساندم و با اشتغالزایی برای 4 جوان توانستم مسبب نان اوری برای 4 خانواده بشوم. یعنی اقتصاد مقاومتی حقوق کارمندی مرا را 4 برابر کرد.


این جوان کارآفرین خاطر نشان می کند: ما با گسترش فعالیتمان حتی می توانیم به صادرات محصولاتمان فکر کنیم مخصوصا صادرات محصول عرق طارونه که یکی از مفیدترین عرقیجات است و برای تقویت اعصاب،محرک و نیرو دهنده قوای جنسی، امراض روماتیسمی و درد مفاصل مفید است. عرق طارونه طبیعت معتدل مایل به گرم دارد و باید قبل از هر غذا یک لیوان استعمال نمود.



با حمایت مسئولین دولتی می توانم برای افراد بیشتری اشتغالزایی کنم


او با اشاره به توقع خود از دولت می افزاید: در کارگاه 900 متر مربعی توانسته ام برای 4 نفر اشتغالزایی داشته باشم و با حمایت مسئولین دولتی می توانم برای افراد بیشتری اشتغالزایی کنم. اگر از تولیدکنندگان حمایت واقعی صورت بگیرد و این حمایت ها فقط در حد حرف باقی نماند ما می توانیم تولیدمان را بیشتر کنیم و حتی به صادرات هم فکر کنیم. باید از تولیدکنندگان مالیات دریافت نشود تا بتوانند با خیال اسوده تری به تولید فکر کنند. در حال حاضر ما در کارگاه خود سالانه 10 هزار لیتر عرق طارونه تولید می کنیم که اگر حمایت از کارگاه من صورت بگیرد می توانم به کشورهای خارجی صادرات نیز داشته باشم و برای کشور ارزآوری کنم.


او با اشاره به نقش بسیج سازندگی در اشتغالزایی می افزاید: حمایت های بسیج سازندگی در زمینه اشتغالزایی برای جوانان می تواند کار گشا باشد به شرطی که با اموزشهای تکمیلی لازم همراه باشد. ما باید از ظرفیتهای روستاها استفاده کنیم و با اموزش عرصه های اقتصاد مقاومتی به روستاییان جلوی مهاجرت از روستا به شهر را بگیریم و در همان روستا برای جوانی که زندگی و اینده می خواهد اشتغالزایی کنیم نه اینکه ان جوان به شهر برود و مشغول شغل کاذب گردد. در صورتی که همان جوان شاید بتواند تولیدگر نمونه در زمینه مورد علاقه خود شود. البته این مهم با حمایت دستگاه های دولتی امکان پذیر خواهد بود چه بسا در حال حاضر بسیج سازندگی در این زمینه توانسته گام های موثری بردارد. گسترش گفتمان سازی عملی و میدانی اقتصاد مقاومتی می تواند گره درهم تنیده سردرگمی جوانان را از هم باز کند. اگر از عرصه های تولیدی و تبدیلی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت تر حمایت شود می توانیم به خودکفایی و اشتغالزایی برای جوانان برسیم.
:
:
:
آخرین اخبار