تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محروم شدن دختران از ادامه تحصيل به دلیل کمبود فضای آموزشی/جهاد براي مدرسه دار كردن دانش آموزان «روستاي بُهُر»
گروهي از دانشجويان جهادي اهواز با حضور در روستاي بُهُر كار ساخت ۳ كلاس درس ۳۰ متري را آغاز كرده‌اند.
محروم شدن دختران از ادامه تحصيل به دلیل کمبود فضای آموزشی/جهاد براي مدرسه دار كردن دانش آموزان «روستاي بُهُر»
روستاي بُهُر بزرگ‌ترين روستاي بخش سويسه شهرستان كارون است كه در مساحت ۱۵ هكتاري خود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شهرستان كارون را در خودي جاي داده است؛ تنها راه ارتباطي اين روستا به جاده اهواز آبادان يك جاده فرعي ۳ كيلومتري است كه هنوز رنگ آسفالت را نديده است.

خوزنیوز : به گزارش  سازمان بسیج سازندگی اهالي روستاي «بُهُر» از بي‌توجهي شركت نيشكر و نفت به مسائل زيست محيطي و اجتماعي گلايه مي‌كنند و مي‌گويند اين شركت‌ها فقط به فكر توسعه منابع درآمدي خود هستند. رئيس شوراي روستا اين حرف‌ها را تأئيد مي‌كند و براي اثبات حرف‌هايش جاده خاكي روستا را نشان مي‌دهد.

حميد ناصري با بيان اينكه بودجه عمراني اين روستا در سال ۹۴ يك ميليارد ريال بود، مي‌گويد: اين بودجه كفاف روستا را نمي‌كند و با اينكه شركت‌هاي نيشكر و نفت براي ارتباط با اراضي كشاورزي و چاه نفت خود بايد از اينجاده عبور كنند، اما تاكنون براي ترميم اينجاده هيچ كمكي نكرده‌اند.

بزرگ‌ترين روستاي بخش سويسه فقط يك مدرسه ابتدايي دارد كه ۳۸۰ دانش آموز دختر و پسر در آن تحصيل مي‌كنند. مدير مدرسه شهيد حكيم مي‌گويد: اين مدرسه در سال ۷۲ ساخته شده و در حال حاضر امكانات مناسبي براي دانش اموزان ندارد.

محروم شدن دختران از ادامه تحصيل به دلیل کمبود فضای آموزشی/جهاد براي مدرسه دار كردن دانش آموزان «روستاي بُهُر»
فرسودگي كلاس‌ها و كمبود تجهيزات آموزشي

مدير دبستان شهيد حكيم روستاي بُهُر معتقد است كه آب اين مدرسه مانند آب ديگر مناطق شهرستان كارون قابل آشاميدن نيست و به همين دليل مسئولان مدرسه آب آشاميدني را از بيرون خريداري مي‌كنند كه هزينه‌هاي جاري مدرسه را افزايش داده است.

عادل ناصري بيان مي‌كند: ميز و نيمكت‌هاي اين مدرسه فرسوده هستند و هرچند سال تحصيلي رو به پايان است اما يكي از معلمان هنوز براي نشستن سركلاس صندلي ندارد. يكي از شركت‌هاي خصوصي منطقه وعده تهيه چوب مورد نياز را داده كه ما ميز و صندلي بسازيم اما تاكنون چيزي تأمين نشده است.

وي عنوان مي‌كند: هرچند كلاس‌هاي درس اين مدرسه كفاف دانش آموزان را نمي‌دهد اما براساس دستور آموزش و پرورش يكي از كلاس‌ها را به مقطع پيش دبستاني اختصاص داده‌ايم كه بر مشكلات دانش آموزان افزوده است.

محروم شدن دختران از ادامه تحصيل به دلیل کمبود فضای آموزشی/جهاد براي مدرسه دار كردن دانش آموزان «روستاي بُهُر»
محروم شدن دختران از ادامه تحصيل


گرچه زمين‌هاي حاصل خيز و چاه‌هاي نفت سبب حضور شركت‌هاي دولتي در اين روستا شده است اما محروميت «بُهُر» سبب شده كه برخي از جوانان دغدغه‌مند اهوازي به اين روستا بيايند و با بالا زدن آستين‌ها، كار ساخت ۳ كلاس ۳۰ متري را آغاز كنند. مسئول گروه جهادي جهاد دانشگاهي خوزستان مي‌گويد: بعد از بررسي وضعيت روستا متوجه شديم كه كودكان و نوجوانان در اين منطقه با كمبود فضاي آموزشي مواجه هستند و به همين دليل كار توسعه فضاي مدرسه شهيد حكيم را در دستور كار قرار داديم.

حامد شريف مي‌افزايد: برخي از دختران اين روستا به دليل نبود مدرسه راهنمايي از تحصيل بازماندند و ما با ساخت اين ۳ كلاس اميدواريم كه اين دختر‌ها هم بتوانند به تحصيل بپردازند.

وي با اشاره به پيگيري‌هاي اين گروه جهادي از طريق آموزش و پرورش عنوان مي‌كند: مسئولان آموزش و پرورش باوي مي‌گويند كه ۳۰ هزار دانش‌آموز، يك هزار و ۴۰۰ معلم، ۱۶۰ مدرسه و ۱۱ هزار كلاس درس در اين شهرستان فعال است و اكثر اين مدارس فرسوده هستند به همين دليل نمي‌توانند سياست‌هاي توسعه فضاهاي آموزشي را به خوبي دنبال كنند.

بی توجهی شرکت ها و  سازمان های دولتی نسبت به رفع مشکلات مردم منطقه
مسئول گروه جهادي جهاد دانشگاهي خوزستان تصريح مي‌كند: براي رفع محروميت‌هاي آموزشي از اين روستا با برخي از خيرين مدرسه ساز در اهواز در حال رايزني هستيم كه بتوانيم با جذب برخي از منابع از سوي اين خيرين بتوانيم فضاي اين مدرسه را در روستاي بُهُر گسترش دهيم.

وي با اشاره به كمك‌هاي مالي برخي از اهالي روستا براي ساخت اين مدرسه بيان مي‌كند: براي توسعه فضاهاي آموزشي با مسئولان شركت‌هاي نيشكر و نفت صحبت‌هايي داشتيم اما با بي‌توجهي آن‌ها مواجه شديم و به همين دليل تصميم گرفتيم كار‌ها را به كمك خيرين پيش ببريم.


به علت تازه تأسيس بودن شهرستان كارون، نيازهاي آموزش‌وپرورش اين شهرستان بسيار زياد است به ويژه اينكه گستره اين شهرستان زياد است و حل مشكلات آموزشي آن نياز به نگاه جدي از سوي مسئولان دارد.

حضور ۳۰ هزار دانش آموز در شهرستان كارون يكي از ظرفيت‌هاي عظيم در جامعه دانش اموزي محسوب مي‌شود كه ظهور و بروز استعدادهاي جديد در اين شهرستان نياز به برخي امكانات نرم افزاري و سخت‌افزاری دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
جهت اطلاع مسئولین بایدبگم اوضاع واحوال همه روستاهای شهرستان کارون به این شکل و دربعضی بدترهم هست اکثرمدارس اصلا شبیه مدرسه نیستند وهیچ امکاناتی ندارند ومدارس دخترانه فقط دوره ابتدایی هست ومردم روستا بدلیل ضعف مادی امکان فرستادن دخترانشان را به جاهای دیگر ندارند
:
:
:
آخرین اخبار