تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دزفول چند زن شهیده دارد؟
سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت 4 خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
  در این بیانیه آمده است:در اوج و فرود روزهای حماسه و ایثار، شهرمقاوم دزفول همچون خرمشهر و آبادان، بستان و اهواز،سوسنگرد و شلمچه و... ایستادند و اجازه کمترین مداخله به دشمن زبون ندادند.در این میان خیل عظیمی از مردان و زنان،مدال شهادت را به گردنشان آویختند و رفتند، به راهی که بهترین‌ها را به سوی خود میخواند. در جزر و مد این حادثه تصویر 2600 تابوت از پیش چشمان مردم دلاور این شهر گذشت اما خم به ابرو نیاورد و حزب بعث خشمگین را وادار به اعتراف کرد و دزفول قهرمان را " بلدالصواریخ" نامید.

در میان 2600 نام پر افتخار که تا ابد در حافظه تاریخ پایتخت مقاومت ایران، دزفول قهرمان ماندگارند، نام 414 شیرزن شهید می‌درخشد.

شیر زنان صبور،خانواده‌های شهدا و ایثارگران نستوه این دیار، هنوز که هنوز است چون کوه استوارند و شاکر و رضا به رضای پروردگار باری تعالی و تنها جمله‌های که تک تکشان بر زبان دارند این است، ما با خدا معامله کردهایم و دیگر هیچ؛ چراکه دزفول شهریست با فضیلت.

مردم دزفول در دوران دفاع مقدس چنان درخشیدند و نشان دادند با اسلام، امام، ولایت و رهبران دینی همسو و همدلند که مقام معظم رهبری ویژگی آنان را چنین تفسیر می‌فرمایند: "مردم شهر دزفول یکی از بهترین امتحان‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را در تاریخ به یادگار گذاشتند و قهرمانی ماندگاری را به ثبت رساندند و این اثر شگفت‌آور نتیجه رسوخ و نفوذ ایمان انقلابی تا اعماق روح و جان این مردم است."

دزفول در دوران دفاع مقدس بارها مورد هجوم و موشک‌باران رژیم بعثی عراق قرار گرفتند تا آنجا که آن را با نام شهر موشک‌ها می‌شناسند اما مردم دزفول با وجود موشک‌باران شدید همچنان مقاومت ‌کردند و نماز جمعه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه می‌شد.

مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی ایران معاصر ایستادگی کردند و چهارم خرداد اوج افتخار مردم دزفول در مسیر ولایت مداری است.

چهارم خرداد ماه متعلق به یک شهر و یک ملت نیست بلکه بیانگر ایستادگی و عزت کشوری است که برای مقابله با دشمن از جان و مال خود گذشتند و هشت سال در مسیر ولایت و عزت و افتخار مقاومت کردند با رشادت‌های خود ترجماندر صحنه ماندن و شاد کردن دل امام و رهبری شدند.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز ، بار دیگر اعلام می‌دارد که چون همیشه،به پیرویاز رهبر فرزانه نظام از آرمان‌های شهدای عزیزمان دفاع می‌کنیم و در حفظ، نگهداری، نشر و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تا آخرین قدم ایستاده‌ایم و بار دیگر با وحدت و همدلی و انسجام خویش قدردان ایثار و فداکاری‌های مردم آزاده دزفول قهرمان خواهیم بود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار