تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۳۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول:
مردم دزفول با حفظ شهر، سرنوشت جنگ را رقم زدند
مردم دزفول توانستند با پایداری و استقامت و جلوگیری از پیشروی دشمن، نقش مهم و اساسی در سرنوشت جنگ داشته باشند و این گونه شد که در تاریخ ماندگار کشور، روزی به نام دزفول نامگذاری شد
امام جمعه دزفول گفت: مردم دزفول توانستند با پایداری و استقامت و جلوگیری از پیشروی دشمن، نقش مهم و اساسی در سرنوشت جنگ داشته باشند و این گونه شد که در تاریخ ماندگار کشور، روزی به نام دزفول نامگذاری شد.

حجت‌السلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی اظهار کرد: دزفول در دوران دفاع مقدس توانست با حضور رادمردانه مردان و زنانش در صحنه استقامت و پایداری، در مقابل هجمه ناجوانمردانه دشمن بعثی ایستادگی کند و صفحه‌ای زرین از خود در تاریخ به جای بگذارد.

وی افزود: مرد و زن و جوان و پیر و خردسال دزفولی توانستند در دوران جنگ تحمیلی با ایمان خود، استقامت و پایداری را سرلوحه دهند. در ایام دفاع مقدس که دشمن بعثی دزفول را آماج حملات و تجاوزات خود کرده بود، مردم دزفول با استقامت، دشمن را وادار به شکست و پذیرش عقب‌نشینی کردند.

قاضی ادامه داد: دشمن بعثی تلاش می‌کرد با حملات ناجوانمردانه، شهر را از سکنه خالی کند و مردم مجبور به ترک دزفول شوند ولی مردم دزفول با استقامت و پایداری، اجازه ندادند که دشمن به هدف خود نائل شود.

وی گفت: دزفول جایگاه حساسی در دفاع مقدس داشت و گلوگاه خوزستان محسوب می‌شد و اگر دشمن دزفول را تصرف می‌کرد، می‌توانست به راحتی خوزستان را از کشور عزیزمان جدا کند ولی مردم دزفول با حفظ شهر و سنگر بزرگ دزفول سرنوشت جنگ را رقم زدند.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: مردم دزفول توانستند با پایداری و استقامت و جلوگیری از پیشروی دشمن، نقش مهم و اساسی در سرنوشت جنگ داشته باشند و این گونه شد که در تاریخ ماندگار کشور، روزی به نام دزفول نامگذاری شد.

وی افزود: به پاس پایداری مردم دزفول که در کنار مردم شریف ایران و خوزستان، در جنگ حماسه آفرینی کردند، روز چهارم خرداد ماه به نام روز ملی مقاومت پایداری دزفول به ثبت رسیده است و امید است که بتوانیم با استفاده از این فرصت، عظمت حماسه‌ای را که مردم شریف ایران در دوران دفاع مقدس خلق کردند و مردم دزفول نماد آن بودند، به جهانیان نشان دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار